Data publikacji: 2023-01-27

Ford Truck z rekordowymi wzrostami sprzedaży w 2022 roku!

Rekordowe wzrosty Ford Truck w 2022 roku i już niewiele brakuje do Iveco. A jak sobie radzą inne marki? Zobacz statystyki sprzedaży...

Ford Truck

Poprzedni rok był specyficzny. Przerwane łańcuchy dostaw, wojna na Ukrainie, duże ograniczenia przewozów do krajów WNP oraz osłabienie złotówki wobec euro, dolara i franka teoretycznie powinny spowodować kryzys w branży transportowej. Do tego wzrosty cen paliw i zapowiadane zmiany przepisów dotyczące pojazdów ciężarowych do 3,5 t pozwalały przypuszczać, że, mimo że jesteśmy najsilniejszym rynkiem transportowym w UE, będą groziły nam głównie spadki. Tymczasem statystyki, które cytujemy za portalem 40ton.net wypadły całkiem przyzwoicie, a rekordowy wzrost zanotował Ford Truck.

Statystyki sprzedaży nowych pojazdów ciężarowych z DMC pow. 3,5 t

Ilość pojazdów fabrycznie nowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t osiągnęła w 2022 r. wartość 34 905 pojazdów, co stanowi wzrost o 6,8% względem 2021. Największe wzrosty (11,8%) zanotowano w przypadku podwozi pod zabudowy. Ich sprzedaż osiągnęła poziom 8717 szt. Najsilniejszą gałęzią pozostaje sektor ciągników siodłowych ze wolumenem sprzedaży na poziomie 28 188 sztuk, co daje wzrost względem 2021 o 5,2%. Oczywiście dane obejmują wszystkie pojazdy ciężarowe powyżej 3,5 t dla danej marki.

Wzrosty Ford Truck oraz statystyki innych marek

We wszelkich statystykach najciekawsze wydają się pozycje i statystyki sprzedaży ciągników siodłowych. Pierwsze miejsce siedemnasty rok z rzędu osiąga DAF, którego udział w rynku tego typu pojazdów przy wzroście sprzedaży w 2022 o 0,9% sięgnął 24,84. Można zatem przyjąć, że prawie co czwarty sprzedawany w Polsce ciągnik siodłowy, to DAF. Także Mercedes Benz może uznać ubiegły rok za udany. Sprzedano wówczas o 32,1% więcej ciągników siodłowych, niż w 2021 roku, a udział w rynku pojazdów z trójramienną gwiazdą przekroczył 1/5 (20,93%).

Trzecia pozycja przypadła Volvo Trucks z wynikiem 4 848 sztuk i wzrostem na poziomie 3,7%. Trzeba przyznać, że w segmencie ciężkich podwozi pod zabudowę Volvo zanotowało największe wzrosty. Kolejne dwie pozycje w rankingu sprzedaży zajęły marki należące do Volkswagena, które wśród ciągników siodłowych osiągnęły zauważalne spadki: MAN z wynikiem 3423 o 5,5% a Scania przy 3122 sztukach aż o 10,6%.

A oto ostatnia trójka z liczących się graczy: Renault Trucks osiągnęło szósty wynik ze wzrostem sprzedaży 18,2%  (1389 sztuk), zaś Iveco zaliczyło najbardziej spektakularny spadek, sięgający 17,6%, czyli sprzedaż na poziomie zaledwie 756 sztuk ciągników siodłowych. I wreszcie dochodzimy do tegorocznego rekordzisty. Marka Ford Truck osiągnęła imponujący wzrost sprzedaży, sięgający blisko 60%,  co przekłada się na 662 sprzedane sztuki. To dystans zaledwie 14% do silnej od lat „koalicji” producentów „wielkiej siódemki”.

Cieszy fakt, klienci coraz częściej przekonują się do marki Ford Truck, co jest wynikiem nie tylko atrakcyjnej ceny, jakości i świetnego projektu samochodu, ale także skutecznej dystrybucji oraz coraz większej sieci sprzedaży i obsługi.

Jest duża szansa na spektakularny wynik w 2023, za co mocno trzymamy kciuki.

Przeczytaj także: 

CMR - międzynarodowy list przewozowy, konwencja, dane, kto wystawia?

Co to jest TIR? Karnet, konwencja, operacja, wyłączenia

Jak i gdzie zmierzyć bieżnik opony, miernik głębokości, prawidłowe zużycie...

Kto odpowiada za przeładowany samochód ciężarowy, przewoźnik czy kierowca?

Co to jest europaleta, jakie wymiary ma podstawowa paleta, EPAL