Data publikacji: 2023-01-27
Ford Truck z rekordowymi wzrostami sprzedaży w 2022 roku!
Rekordowe wzrosty Ford Truck w 2022 roku i już niewiele brakuje do Iveco. A jak sobie radzą inne marki? Zobacz statystyki sprzedaży...
Poprzedni rok był specyficzny. Przerwane łańcuchy dostaw, wojna na Ukrainie, duże ograniczenia przewozów do krajów WNP oraz osłabienie złotówki wobec euro, dolara i franka teoretycznie powinny spowodować kryzys w branży transportowej. Do tego wzrosty cen paliw i zapowiadane zmiany przepisów dotyczące pojazdów ciężarowych do 3,5 t pozwalały przypuszczać, że, mimo że jesteśmy najsilniejszym rynkiem transportowym w UE, będą groziły nam głównie spadki. Tymczasem statystyki, które cytujemy za portalem 40ton.net wypadły całkiem przyzwoicie, a rekordowy wzrost zanotował Ford Truck.
Statystyki sprzedaży nowych pojazdów ciężarowych z DMC pow. 3,5 t
Ilość pojazdów fabrycznie nowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t osiągnęła w 2022 r. wartość 34 905 pojazdów, co stanowi wzrost o 6,8% względem 2021. Największe wzrosty (11,8%) zanotowano w przypadku podwozi pod zabudowy. Ich sprzedaż osiągnęła poziom 8717 szt. Najsilniejszą gałęzią pozostaje sektor ciągników siodłowych ze wolumenem sprzedaży na poziomie 28 188 sztuk, co daje wzrost względem 2021 o 5,2%. Oczywiście dane obejmują wszystkie pojazdy ciężarowe powyżej 3,5 t dla danej marki.
Wzrosty Ford Truck oraz statystyki innych marek
We wszelkich statystykach najciekawsze wydają się pozycje i statystyki sprzedaży ciągników siodłowych. Pierwsze miejsce siedemnasty rok z rzędu osiąga DAF, którego udział w rynku tego typu pojazdów przy wzroście sprzedaży w 2022 o 0,9% sięgnął 24,84. Można zatem przyjąć, że prawie co czwarty sprzedawany w Polsce ciągnik siodłowy, to DAF. Także Mercedes Benz może uznać ubiegły rok za udany. Sprzedano wówczas o 32,1% więcej ciągników siodłowych, niż w 2021 roku, a udział w rynku pojazdów z trójramienną gwiazdą przekroczył 1/5 (20,93%).
Trzecia pozycja przypadła Volvo Trucks z wynikiem 4 848 sztuk i wzrostem na poziomie 3,7%. Trzeba przyznać, że w segmencie ciężkich podwozi pod zabudowę Volvo zanotowało największe wzrosty. Kolejne dwie pozycje w rankingu sprzedaży zajęły marki należące do Volkswagena, które wśród ciągników siodłowych osiągnęły zauważalne spadki: MAN z wynikiem 3423 o 5,5% a Scania przy 3122 sztukach aż o 10,6%.
A oto ostatnia trójka z liczących się graczy: Renault Trucks osiągnęło szósty wynik ze wzrostem sprzedaży 18,2% (1389 sztuk), zaś Iveco zaliczyło najbardziej spektakularny spadek, sięgający 17,6%, czyli sprzedaż na poziomie zaledwie 756 sztuk ciągników siodłowych. I wreszcie dochodzimy do tegorocznego rekordzisty. Marka Ford Truck osiągnęła imponujący wzrost sprzedaży, sięgający blisko 60%, co przekłada się na 662 sprzedane sztuki. To dystans zaledwie 14% do silnej od lat „koalicji” producentów „wielkiej siódemki”.
Cieszy fakt, klienci coraz częściej przekonują się do marki Ford Truck, co jest wynikiem nie tylko atrakcyjnej ceny, jakości i świetnego projektu samochodu, ale także skutecznej dystrybucji oraz coraz większej sieci sprzedaży i obsługi.
Jest duża szansa na spektakularny wynik w 2023, za co mocno trzymamy kciuki.
Przeczytaj także:
CMR - międzynarodowy list przewozowy, konwencja, dane, kto wystawia?
Co to jest TIR? Karnet, konwencja, operacja, wyłączenia
Jak i gdzie zmierzyć bieżnik opony, miernik głębokości, prawidłowe zużycie...
Kto odpowiada za przeładowany samochód ciężarowy, przewoźnik czy kierowca?
Co to jest europaleta, jakie wymiary ma podstawowa paleta, EPAL