Data publikacji: 2024-02-26
, autor: Jakub Olkowski

Większe wymiary i DMC – przywileje dla pojazdów ciężarowych na prąd…

Większe wymiary i DMC – przywileje dla pojazdów ciężarowych mające pomóc w zwiększeniu zasięgu…

baterie byd
Do 2040 roku emisja CO2 w pojazdach ciężarowych ma zostać zredukowana o 90 %. Takie normy wymuszą odejście od silników diesla. W jaki sposób ciężar przewozów ma zostać zbilansowany przez pojazdy elektryczne o marnym zasięgu? Odpowiedzią na to pytanie są najnowsze przywileje dla aut zasilanych prądem…

Dopuszczalna masa całkowita dla pojazdów bezemisyjnych (zasilanych prądem lub wodorem) wzrośnie z 40 do 44 ton. Ich długość może zostać przekroczona przez elementy mające wpływ na wzrost zasięgu. Zatem jeśli ciągnik będzie miał zbiorniki z wodorem umieszczone za kabiną lub jego wysokość wzrośnie z powodu baterii umieszczonych nad kabiną, mógłby podpinać dotychczasowe naczepy bez ryzyka mandatu. Jednakże przepisy jasno określają, że nie może się to odbywać kosztem przestrzeni w kabinie kierowcy.

Wspomniane propozycje pojawiły się w Pakiecie Zielenienia Transportu przygotowanym przez Komisję Europejską. Czy wejdzie w życie? Zobaczymy.

Przeczytaj także:

Nowy cennik opłat drogowych w Czechach, zależnych od emisji CO2 ważny od 1 marca... (intercars.com.pl)

USA: zakaz używania ogrzewania postojowego w terenie zabudowanym... (intercars.com.pl)

Nowe tachografy dla starszych ciężarówek oraz kontrole 56 dniowe – nowe przepisy od 2025 roku... (intercars.com.pl)

Naczepy oczyszczą powietrze? Rewolucyjny pomysł firmy RGVA... (intercars.com.pl)

UE nie chce diesla, Włosi będą protestować... (intercars.com.pl)