Data publikacji: 2009-10-05

Nowe akumulatory Boscha

Bosch wprowadził na nasz rynek nowe akumulatory T3, T4, T5, które zastąpią dotychczasowe linie akumulatorów DIN w białych obudowach oraz TECMAXX.

Nowe akumulatory Boscha
Właściwości akumulatorów T5, T4, T3
Przegląd zastosowań akumulatorów T5 HDE, T4 HD, T3

Bosch T3 Linia T3 to akumulatory przeznaczone do samochodów wyposażonych w niewielką ilość odbiorników energii elektrycznej, takich jak pojazdy komunalne, budowlane oraz ciągniki rolnicze. Charakteryzują się dużą odpornością na pracę cykliczną. 

Bosch T4 

Bezobsługowe akumulatory tej linii przeznaczone są dla pojazdów budowlanych i z zabudową dźwigową, ze standardowymi odbiornikami energii. Akumulatory linii T4 Heavy Duty wykonane są w technologii Silver – stop, z którego wyprodukowano kratkę dodatnią zawiera w swoim składzie dodatek srebra, który obniża jej oporność właściwą. Dzięki temu proces ładowania akumulatora przebiega 1,5 raza szybciej niż wymaga tego norma EN.

Akumulatory te są wyjątkowo odporne na korozję, a także zapewnia skuteczne funkcjonowanie w ekstremalnych warunkach pogodowych. Zużycie wody wynosi zaledwie 0,2g/Ah, gdy norma EN dla akumulatorów bezobsługowych przewiduje maksymalną konsumpcję wody w ilości 1,0g/Ah. W porównaniu z akumulatorem konwencjonalnym Bosch T4 mają do 20% wyższą moc startową, 3 razy większą odporność na pracę cykliczną i 10 razy większą odporność na wstrząsy.

Systemy zabezpieczeń umożliwiają eksploatację we wnętrzu pojazdu. Są to: pokrywa labiryntowa (zapobiega wyciekowi elektrolitu), filtry teflonowe w pokrywie akumulatora (chronią przed iskrami zwrotnymi), centralny przewód wylotowy (w razie przeładowania akumulatora odprowadza nadmiar gazu na zewnątrz) i specjalne korki, które zabezpieczają przed wyciekiem elektrolitu przy kącie przechylenia akumulatora wynoszącym 90°. 

Bosch T5 

Akumulatory te są przeznaczone do samochodów wyposażonych w dużą ilość odbiorników energii użytkowanych przy wyłączonym silniku, do których należą m. in. dalekobieżne samochody ciężarowe, samochody dostawcze z rampami wyładowczymi, wozy straży pożarnej, dalekobieżne autobusy turystyczne, autobusy miejskie.

Akumulatory tej linii są również wykonane w bezobsługowej technologii Silver. Dodatkowo ich separatory zawierają warstwę z włókna szklanego, która stanowi ochronę podczas silnych wstrząsów i zapewnia wyjątkową odporność na pracę cykliczną. W porównaniu z akumulatorami tradycyjnymi wyróżniają się wysoką odpornością na wstrząsy, długim czasem użytkowania, do 30% wyższą mocą startową oraz 4 razy większą odporność na częste cykle ładowania i rozładowywania.

Podobne artykuły

Zmiany w systemie napraw wtryskiwaczy i pomp common rail Boscha

Zmiany w systemie napraw wtryskiwaczy i pomp common rail Boscha

Bosch, Knorr-Bremse i ZF planują utworzenie spółki joint venture

Bosch, Knorr-Bremse i ZF planują utworzenie spółki joint venture

Obowiązkowy układ ESP?

Obowiązkowy układ ESP?

Bosch w Hanowerze

Bosch w Hanowerze