Data publikacji: 2014-08-07

MAN wybiera Goodyeara

Opony Goodyear KMAX i FUELMAX zostały wybrane przez MAN-a na pierwsze wyposażenie modeli TGX i TGS. Powodem tej decyzji są dobre parametry tych opon, które będą jednak oferowane jako opcja. 

MAN wybiera Goodyeara

Jedną z opon oferowanych przez MAN-a jako opcjonalne wyposażenie fabryczne jest Goodyear KMAX w rozmiarach 295/80R22.5, 315/70R22.5 i 315/80R22.5. Linia KMAX to opony wyróżniające się długimi przebiegami. Drugim opcjonalnym modelem, w które wyposażone będą ciężarówki niemieckiego producenta, jest opona o niskim oporze toczenia: FUELMAX w rozmiarze 315/80R22.5.

O oponach KMAX i FUELMAX pisaliśmy już wielokrotnie. Przypomnijmy jedynie, że w skład linii KMAX wchodzą opony na oś sterującą KMAX S, na oś napędową - KMAX D oraz na oś wleczoną - KMAX T. Opony KMAX D nadają się również do całorocznej jazdy, ponieważ spełniają wymogi stawiane oponom zimowym. Posiadają nie tylko znak M+S, ale także „symbol alpejski” – trzy szczyty górskie i płatek śniegu, informujący o tym, że opona sprawdza się w trudnych warunkach zimowych.

Z kolei FUELMAX to linia opon, których najważniejszą zaletą jest obniżony opór toczenia, bez kompromisu po stronie innych istotnych parametrów: przebiegów, hamowania na mokrej nawierzchni itp. W skład linii FUELMAX wchodzą opony na oś kierującą FUELMAX S, na oś napędową - FUELMAX D oraz do naczep - FUELMAX T. Opony FUELMAX D spełniają również wymagania stawiane ogumieniu zimowemu, dlatego też posiadają oznaczenie M+S i symbol trzech szczytów górskich oraz płatka śniegu.

Na opony te nie wszyscy potencjalni klienci mogą sobie pozwolić, dlatego MAN zdecydował się na ich opcjonalną sprzedaż.