Data publikacji: 2014-07-05

Bieżnikowanie opon

W nawiązaniu do informacji sprzed kilku dni o aplikacji Goodyear eCasing służącej do rejestracji karkasów i wniosków o ich regenerację, przedstawiamy różne metody bieżnikowania i eksploatacji opon.

Bieżnikowanie opon

Zdaniem Goodyera program zwielokrotniania okresu eksploatacji opon przez pogłębianie, bieżnikowanie i kolejne pogłębianie może wydłużyć życie opony półtorakrotnie, przy koszcie na poziomie około 75% ceny nowej opony. Ponadto parametry opony bieżnikowanej są zbliżone do osiągów nowego ogumienia, które charakteryzuje się lepszymi parametrami. Goodyear posiada pełną gamę opon do pojazdów ciężarowych, które można bieżnikować na gorąco,  pod wspólną nazwą TreadMax. W skład tej linii wchodzą wprowadzone niedawno opony bieżnikowane Goodyear TreadMax KMAX oraz TreadMax FUELMAX D i T oraz Marathon LHD II i LHT II, Regional RHS II, RHD II i RHT II, MSS II, MSD II i MST II, opony trakcyjne Municipal MCA oraz MCD, a także Marathon Coach i Ultra Grip Coach.

Wszystkie opony bieżnikowane Goodyear TreadMax powstają w oparciu o karkasy Goodyeara oraz te same mieszanki i wzory bieżnika co nowe ogumienie, dlatego ich parametry są bardzo zbliżone do osiągów nowych opon. Wszystkie opony Goodyeara do pojazdów użytkowych można pogłębiać i bieżnikować.

Wybór metody bieżnikowania dla operatorów flot

Kiedy bieżnik opony osiągnie głębokość, przy której wskazane jest bieżnikowanie, 
a karkas jest nieuszkodzony, Goodyear daje operatorom flot trzy możliwości:

·         wymiana karkasu – Goodyear kupuje starą oponę, a klientowi sprzedaje oponę bieżnikowaną,

·         bieżnikowanie na własnym karkasie klienta – Goodyear bieżnikuje starą oponę metodą na gorąco i oddaje klientowi jako nowy produkt TreadMax. Klient płaci tylko za bieżnikowanie. Opcję tę wybierają operatorzy flot, którzy chcą dokładnie znać cały cykl życia i historię eksploatacji swoich opon,

·         odkupienie karkasu – Goodyear kupuje starą oponę do bieżnikowania 
i wykorzystania przez innego operatora.

Bieżnikowanie i pogłębianie to dwie z kilku usług oferowanych w ramach serwisu Goodyear FleetFirst. Usługi realizowane są przez ogólnoeuropejską sieć 2000 serwisów TruckForce w 28 europejskich krajach. Punkty te, a także sieć licencjonowanych warsztatów i serwisantów, stanowią część programu pomocy drogowej ServiceLine24h, dostępnego przez całą dobę, 365 dni w roku. W skład FleetFirst wchodzą również systemy zarządzania oponami FleetOnlineSolutions oraz FleetOnlineSolutions Mobile.