Data publikacji: 2013-07-11

Goodyear Coach – do bieżnikowania

Goodyear rozwija ofertę ogumienia bieżnikowanego TreadMax, wprowadzając na rynek opony do autokarów w wersji bieżnikowalnej. Goodyear TreadMax Marathon Coach przeznaczone do montażu na każdej osi oraz opony zimowe na oś napędową TreadMax UltraGrip Coach są obecnie dostępne w rozmiarze 295/80R22.5.

Goodyear Coach – do bieżnikowania
Opony bieżnikowane na gorąco TreadMax mają ten sam wzór bieżnika, skład mieszanki i właściwości co nowe opony i można je również pogłębiać. Przy konstrukcji opon stosowane są różnorodne technologie, funkcjonujące pod wspólną nazwą TravelMax, w skład których wchodzi mieszanka bieżnika Silefex oraz asymetryczna konstrukcja wydłużająca przebiegi. Opony TreadMax powstają wyłącznie w oparciu o korpusy Goodyear Max Technology. Takie rozwiązanie zapewnia zachowanie wysokich osiągów również w całym okresie użytkowania opony bieżnikowanej. Dodatkową zaletą jest fakt, że operatorzy autokarów mogą korzystać z najnowszych konstrukcji poprzez bieżnikowanie innych opon w tym samym rozmiarze, wykonanych w technologii Goodyear Max Technology, takich jak Goodyear Marathon czy Regional. 

Marathon Coach i Ultra Grip Coach
Marathon Coach oraz Ultra Grip Coach zostały po raz pierwszy zaprezentowane na targach pojazdów użytkowych IAA we wrześniu ub. roku. Te opony są pierwszymi w ofercie firmy przeznaczonymi specjalnie dla branży autokarowej. 
Marathon Coach to opona wielosezonowa przeznaczona na każdą oś. To pierwsza opona Goodyeara zaprojektowana specjalnie do autokarów. Jej unikalna asymetryczna konstrukcja zapewnia zrównoważone zużycie i długie przebiegi przy wysokim komforcie jazdy. Nierówne zużycie opon to poważny problem w nowoczesnych autokarach, ponieważ powoduje skrócenie żywotności ogumienia. Asymetryczna konstrukcja, opracowana przez Goodyeara specjalnie dla opon Marathon Coach, rozwiązuje ten problem.
Ultra Grip Coach – opona zimowa o ulepszonych parametrach trakcyjnych na śniegu. Jest szczególnie przydatna dla autokarów jeżdżących po krajach skandynawskich i w regionach alpejskich, w których często występuje oblodzenie, a niespodziewane opady śniegu mogą powodować poważne opóźnienia. Konstrukcja bieżnika zapewnia doskonałą przyczepność w warunkach zimowych, a także niski poziom hałasu, co przekłada się na większy komfort pasażerów.