Data publikacji: 2014-10-02

Delphi w Hanowerze

Rywalizacja między producentami układów wtryskowych trwa. Podczas targów IAA w Hanowerze przedstawiciele Delphi Automotive PLC zapewniali, że nowa rodzina  systemów common rail dla silników Diesla może osiągać ciśnienie wtrysku nawet 3000 barów. Bosch zaprezentował system common rail CRSN3-25 z ciśnieniem wtrysku 2 500 barów. Spece od marketingu zacierają ręce.

Delphi w Hanowerze

Tak naprawdę, ciśnienie wtrysku nie jest najważniejszym czynnikiem dla prawidłowego funkcjonowania silnika spalinowego i nie zawsze jest tak, że im więcej, tym lepiej. Podawane w publikacjach liczby określają ciśnienia …maksymalne, chociaż rzeczywiście robią wrażenie. 
W Hanowerze Delphi pokazało nowy system wtryskowy przeznaczony do zasilania silników Diesla gazem ziemnym (HPDI) przeznaczony dla pojazdów z segmentu Heavy Duty. Oczekuje się, że te systemy zostaną wdrożone do produkcji od roku 2016. Ale co dla nas ważniejsze, ujawniono plan rozwoju następnej generacji układów paliwowych.

Przypomnijmy, obecnie produkowane trzy systemy wtrysku paliwa Delphi z serii F2 (F2P, F2E, F2R) pracują przy ciśnieniach dochodzących do 2700 barów, ale firma twierdzi, że wytrzymają nawet 3000 barów. „Nasze nowe systemy zapewnią lepszą sprawność hydrauliczną, większą trwałość i odporność na paliwa i zawarte w nich zanieczyszczenia, oraz będą wyposażone w mniejsze i lżejsze zawory, umożliwiające ich szybsze otwieranie i zamykanie, zapewniając tym samym stały i wielokrotny wtryska paliwa” – powiedział David Draper, dyrektor ds. inżynierii w Delphi Commercial Vehicle.  

Na targach pokazano nowy elektromagnetyczny wtryskiwacz DFI 21 i nowe moduły pomp paliwowych DPF 8 opracowane dla ciśnień do 3000 barów.