Data publikacji: 2014-07-24

Delphi podnosi ciśnienie

Delphi opracowało układ wtryskowy typu common rail do silników Diesla stosowanych w ciężarówkach, w którym ciśnienie wtrysku wynosi do 3000 barów. Sercem systemu jest pompa paliwa Fe2.

Delphi podnosi ciśnienie

Szefowie koncernu spodziewają się, że producenci ciężarówek zainteresują się tym systemem i będą go stosować w swoich modelach. Dotychczas układy wtryskowe Delphi wykorzystywał DAF. Zdaniem Delphi, tak wysokie ciśnienie wtrysku pozwoli z łatwością uzyskać niską emisję spalin zgodną z normą Euro VI. Stosowanie tak wysokich ciśnień wymaga wysokiej szczelności systemu, co może powodować utrudnienia w eksploatacji i serwisowaniu. Jak nam powiedział prof. dr hab. inż. Feliks Rawski z Politechniki Warszawskiej, z punktu widzenia pracy silnika ciśnienie wtrysku 3000 barów wcale nie jest niezbędne do ekologicznej pracy silnika. Maksymalne ciśnienie wtrysku należy dobierać do konkretnego silnika. Bada się to na specjalnych stanowiskach wykorzystujących specjalistyczną kamerę filmową. Chodzi o to, by wtryśnięte paliwo zdążyło się wymieszać z powietrzem i odparować, zanim dotrze do ścianki komory spalania. W przeciwnym razie proces spalania będzie niewłaściwy. Przy zbyt wysokim ciśnieniu wtrysku taka możliwość istnieje.

Producenci układów wtryskowych podają w swoich materiałach maksymalne ciśnienie wtrysku licząc na efekt propagandowy. Nie zmienia to faktu, że w ubiegłym roku koncern Delphi został uhonorowany przez magazyn Automotive News nagrodą PACE. To nagroda za wkład dostawców dla przemysłu samochodowego w nowe rozwiązania przyczyniające się do „osiągnięcia doskonałości”.  

Podobne artykuły

Delphi stawia na ciężarówki

Delphi stawia na ciężarówki

Firma Delphi w Hanowerze

Firma Delphi w Hanowerze

Delphi w Hanowerze

Delphi w Hanowerze

Delphi szkoli

Delphi szkoli