Data publikacji: 2011-01-04

Jeszcze o analizatorze paliwa YDT553

Analizator paliwa YDT553 Delphi to urządzenie określające poziom biodiesla oraz zanieczyszczeń w próbce paliwa.

Analizator paliwa YDT553 Delphi

Działa na zasadzie złożonej przenikalności elektrycznej próbek paliwa. Karta referencji z kodami błędów dołączona do zestawu pomaga technikowi przeanalizować potencjalną przyczynę zanieczyszczenia. Analizator paliwa wykrywa zanieczyszczenia pochodzące z nieoczyszczonych olejów roślinnych, takich jak olej słonecznikowy, rzepakowy, kukurydziany i z orzeszków ziemnych. Wykrywa także zawartość benzyny.

Jeśli występuje duże zanieczyszczenie benzyną np. 20% lub więcej, urządzenie poinformuje w szczególny sposób o jej obecności. Jeśli zanieczyszczenie benzyną jest poniżej 20%, urządzenie dostarczy informacji o rodzaju zanieczyszczenia wraz z kodem błędu. Urządzenie w zasadzie nie wykrywa zawartości wody w oleju napędowym, jednak duża ilość wody w próbce będzie widoczna, gdy oddzieli się ona z oleju napędowego. 

Używanie zanieczyszczonego paliwa lub paliwa z dużą zawartością biodiesla może spowodować następujące problemy:

  • zapychanie się przewodów paliwowych i filtrów luźnymi osadami,
  • zlepianie się i korozja kluczowych komponentów systemu, jak pompa wysokiego ciśnienia i wtryskiwacze,
  • spiekanie dysz i osady wewnątrz wtryskiwacza,
  • stopniowe niszczenie uszczelek gumowych prowadzące do przecieków paliwa. Europejski standard oleju napędowego posiada oznaczenie EN590: 2009 i zawiera mieszankę biopaliw do 7% (B7). Standard ten został zatwierdzony przez wszystkich producentów aparatury wtryskowej.
Paliwo powinno być zawsze sprawdzane przed przeprowadzaniem pełnej diagnostyki układu wtryskowego. Jeśli próbka paliwa wygląda mglisto, zawiera widoczne cząstki lub wodę lub posiada niezwykły kolor, wtedy w układzie wtryskowym znajduje się paliwo złej jakości i prawdopodobnie jest to przyczyną usterki. W takich przypadkach analizator paliwa nie jest wymagany. Jeśli natomiast wygląd paliwa nie budzi podejrzeń, należy przeprowadzić wstępną analizę w celu określenia, czy próbka paliwa spełnia standardy paliwowe lub czy znajduje się w nim wysoki poziom biopaliwa lub zanieczyszczeń. 

Cała operacja od momentu włączenia urządzenia, zainicjowania kalibracji powietrznej i dokonaniu pomiaru trwa mniej niż 3 minuty. Dokładność pomiarów mieści się w zakresie +/- 1%. Wymagana ilość płynu do dokonania pomiaru wynosi 46 ml. Jeśli w probówce znajduje się niewystarczająca ilość płynu, urządzenie może wyświetlić kod błędu 13 ”Calibration Failed”.

Analizator paliwa YDT553 jest zaprojektowany jako urządzenie przeznaczone do bazowego poziomu diagnostyki w celu sprawdzenia, czy paliwo spełnia standard europejski EN590 lub amerykański ASTM-D975. W przypadku, kiedy analiza daje wynik wskazujący na wyższy poziom biopaliwa, obecność zanieczyszczeń (nieoczyszczony olej roślinny lub benzynę) lub wskazuje niewłaściwe wskaźniki bio, zaleca się wysłanie próbki do profesjonalnego laboratorium do pełnej analizy, jeśli klient wymaga otrzymania bardziej szczegółowej informacji. Koszt pełnego testu laboratoryjnego EN590 w przybliżeniu wynosi od 7 do10 tys. zł w zależności od rodzaju testu i trwa 7-10 dni.

Podobne artykuły

Nowy tester diagnostyczny Delphi

Nowy tester diagnostyczny Delphi

Regenerowany wtryskiwacz Delphi

Regenerowany wtryskiwacz Delphi

Delphi stawia na ciężarówki

Delphi stawia na ciężarówki

Firma Delphi w Hanowerze

Firma Delphi w Hanowerze