Data publikacji: 2013-11-13

Bieżnikowane opony Goodyear KMAX i FUELMAX

Do tej pory wersje opon do bieżnikowania były wprowadzane z pewnym opóźnieniem czasowym w stosunku do premiery rynkowej nowych linii produktowych. Goodyear złamał tę zasadę i oferuje opony po bieżnikowaniu na gorąco z rzeźbą bieżnika najnowszych opon KMAX lub FUELMAX.

Bieżnikowane opony Goodyear KMAX i FUELMAX

W praktyce wygląda to następująco - operatorzy flot, stosujący opony Goodyear Max Technology (opony Marathon LH lub Regional RH), mogą przejść na nowe rzeźby bieżnika, oddając zużyte opony do bieżnikowania na gorąco. Po modernizacji opony te będą posiadały bieżnik linii TreadMax KMAX lub FUELMAX. Jak podaje producent, aby zapewnić wysoką jakość opon, tylko karkasy wykonane w technologii Goodyear Max Technology są wykorzystywane do bieżnikowania zgodnie z technologią TreadMax. W ramach tej technologii stosuje się takie same materiały, rzeźbę bieżnika i technologię, jak w przypadku nowych opon, których stanowią replikę. Oznacza to, że opony po bieżnikowaniu zapewniają bardzo podobne osiągi do nowych odpowiedników z segmentu premium. Przykładowo, jeśli firma transportowa zwróci karkasy zużytych opon Goodyear Marathon LHD II i zleci ich bieżnikowanie, otrzyma opony wykonane w najnowszej technologii Treadmax FUELMAX D.

Przypomnijmy, nowe opony TreadMax KMAX D i TreadMax FUELMAX D są przeznaczone na oś napędową, a opony TreadMax KMAX T i TreadMax FUELMAX T na oś naczepy. Opony na oś napędową dostępne są w rozmiarach 315/8022.5 oraz 315/7022.5, natomiast opona w rozmiarze 295/80R22.5 oraz opona serii 60 zostaną zaoferowane nieco później. Opony na oś naczepy są obecnie dostępne w rozmiarach 385/6522.5 oraz 385/5522.5, natomiast rozmiar 435/50R19.5 pod marką FUELMAX T zostanie wprowadzony na rynek wkrótce.Dzięki przedłużaniu żywotności ogumienia, zgodnie z zasadą czterech etapów życia opony (nowa opona, pogłębianie, bieżnikowanie, ponowne pogłębianie), można wydłużyć okres eksploatacji nowej opony półtora raza, za cenę stanowiącą około 80% kosztu nowej opony. Wszystkie opony z linii TreadMax są produkowane przez Goodyeara w zakładach Riom we Francji, Wittlich w Niemczech oraz Wolverhampton w Wielkiej Brytanii, przy zachowaniu tych samych norm jakości jak przy produkcji opon fabrycznie nowych. 

Oferta bieżnikowania

Firma Goodyear oferuje trzy opcje do wyboru, gdy głębokość bieżnika osiąga poziom, przy którym opona nadaje się do bieżnikowania, a karkas opony jest nieuszkodzony:

• wymiana karkasów – stara opona jest kupowana przez Goodyeara, a klientowi jest sprzedawana nowa opona bieżnikowana,

• własny karkas klienta – stara opona jest bieżnikowana przez Goodyeara przy zastosowaniu bieżnikowania na gorąco i zwracana klientowi jako nowa opona wykonana w technologii TreadMax. Klient płaci jedynie za wykonanie usługi bieżnikowania opony. Ta opcja jest preferowana przez wiele firm transportowych, które chcą znać całą historię eksploatacji opon, na których jeździ ich flota pojazdów,

• odkup karkasu od klienta – stary karkas opony jest odkupywany przez Goodyeara do bieżnikowania, a następnie bieżnikowana opona jest używana przez inną firmę transportową.