Data publikacji: 2019-08-30

Opłacalne rozwiązanie (nie tylko) dla flot samochodowych

Klimatyzatory postojowe do samochodów ciężarowych, które sprawdziły się w Rajdzie Dakar

rtx-9105306210-d400.jpg
rtx-9105306210-p402.png

Typowy obrazek na parkingach: kierowcy ciężarówek zostawiają na wiele godzin włączone silniki w celu podtrzymywania działania klimatyzatorów lub ładowania akumulatorów. Są to praktyki niekorzystne dla środowiska, a także sprzeczne z prawem. Marnowane są tony paliwa, a firmy transportowe słono za to płacą. Dodatkowo taka praktyka znacznie przyspiesza zużywanie się silnika. Klimatyzator postojowy Dometic CoolAir pozwala obniżyć koszty operacyjne. Równie ważny dla firm flotowych jest fakt, że klimatyzatory te zwiększają bezpieczeństwo pracy, co z kolei bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo kierowcy i ładunku. Oferta urządzeń CoolAir obejmuje autonomiczne klimatyzatory o dużej mocy oraz dzielony system modułowy do pojazdów o trudnych warunkach montażowych.

CoolAir RTX – ciesz się chłodem na dłużej

Większa wydajność, większa moc – tak można w skrócie podsumować trzecią generację klimatyzatorów postojowych CoolAir. Są one dostępne w dwóch wersjach różniących się mocą działania i przeznaczeniem do różnych warunków pracy. Klimatyzator CoolAir RTX 1000 zapewnia większą sprawność chłodzenia (1200 W) i dłuższy czas pracy (do 12 h) przy mniejszym poborze energii niż jego poprzednik (RT 780). Z kolei klimatyzator CoolAir RTX 2000 wytwarza ponad dwukrotnie większą moc chłodzenia (2000W) przy tym samym czasie pracy (do 6h). Uzyskanie tych osiągów było możliwe dzięki wykorzystaniu kompresora z inwerterem o zmiennej prędkości, który zapewnia doskonałą wydajność chłodzenia oraz niewiarygodnie efektywną i cichą pracę.

Korzyści z posiadania klimatyzatorów CoolAir RTX dla operatorów flot samochodowych

Klimatyzatory postojowe do samochodów ciężarowych CoolAir RTX pozwalają obniżyć koszty operacyjne, szczególnie dzięki niesamowicie długiemu czasowi pracy, jak w przypadku CoolAir RTX 1000. Poniżej przedstawiamy przykładowe wyliczenie pokazujące, ile można zaoszczędzić, kiedy silnik nie pracuje na postojach w celu zasilania klimatyzacji kabiny. Nie wspominając już o szybszym zużyciu silnika, które ma miejsce w takiej sytuacji…

Firmy transportowe doceniają również korzyści w zakresie bezpieczeństwa na drodze. Możliwość odpoczynku w cichej i przyjemnie chłodnej kabinie pozwala kierowcom kontynuować jazdę przy pełnej koncentracji i unikać wypadków. A co niemniej ważne, wyposażenie samochodów ciężarowych w klimatyzację postojową ułatwia znalezienie wykwalifikowanych kierowców i utrzymanie ich lojalności wobec firmy.



Mniejsze zużycie paliwa:

Podczas postoju silnik nie pracuje



Przykładowe wyliczenie:

Cena oleju napędowego: 5,00 zł

Praca silnika na biegu jałowym: ok. 6 godzin/dzień

Średnie zużycie w ciągu roku: 100 dni

Zużycie paliwa na godzinę (na biegu jałowym): ok. 3-4 l/h

Oszczędność paliwa: 100 dni x 6 godzin x 3,5 l/h x 5,00 zł/l = 10 500 zł.