Data publikacji: 2015-03-09

Nowa opona Conti EcoPlus HD3

Continental wprowadza na rynek niskoprofilową oponę przeznaczoną specjalnie dla pojazdów z obniżoną podłogą.

Conti EcoPlus

Aby uchronić się przed konsekwencjami rygorystycznych kontroli mających na celu sprawdzenie zgodności transportów objętościowych z dopuszczalną wysokością całkowitą, Continental proponuje niskoprofilową oponę Conti EcoPlus HD3. To pierwsza opona na oś napędową opracowana specjalnie dla pojazdów z obniżoną podłogą.Opona w rozmiarze 315/45 R 22.5 mimo małej średnicy umożliwia przenoszenie obciążeń do 11,6 t w układzie bliźniaczym.

Maksymalna, dopuszczalna wysokość zewnętrzna pojazdu wynosi 4 metry i jest ważnym kryterium operacyjnym dla spedytorów. Użycie konwencjonalnych opon ciężarowych, np. serii 60, nie pozwala na pełne wykorzystanie wewnętrznej wysokości załadunku bez przekroczenia maksymalnej dopuszczalnej wysokości całkowitej.

Nowa opona Conti EcoPlus HD3 315/45 R 22.5 została opracowana specjalnie na oś napędową pojazdów z obniżoną podłogą. Dzięki średnicy zaledwie 852 mm opona zmniejsza wysokość siodła ciągnika do bezpiecznego poziomu przy zastosowaniu naczepy do przewozów wolumenowych, aby nie przekroczyć maksymalnej wysokości wyznaczonej przez prawo.

Mała średnica stanowi pewną trudność przy konstruowaniu opony z powodu mniejszej objętości ścieralnej mieszanki gumowej. Opracowano więc zupełnie nowy skład mieszanki odpornej na zużycie bieżnika. Jak wszystkie opony Continental trzeciej generacji, Conti EcoPlus HD3 315/45 R 22.5 wykorzystuje nadający się do bieżnikowania karkas z warstwą butylową AirKeep® zapobiegającą powolnej utracie powietrza. Przygotowany do pogłębiania bieżnik przedłuża okres eksploatacji opony napędowej i sprawia, że jest ona bardziej ekonomiczna. Opona uzyskała symbol M+S i symbol 3PMSF, więc nadaje się również na ośnieżone drogi.

W najbliższych miesiącach seria Conti EcoPlus zostanie poszerzona o oponę HS3 w rozmiarze 355/50 R 22.5.