Data publikacji: 2015-03-09
Nowa opona Conti EcoPlus HD3
Continental wprowadza na rynek niskoprofilową oponę przeznaczoną specjalnie dla pojazdów z obniżoną podłogą.
Aby uchronić się przed
konsekwencjami rygorystycznych kontroli mających na celu sprawdzenie zgodności
transportów objętościowych z dopuszczalną wysokością całkowitą, Continental
proponuje niskoprofilową oponę Conti EcoPlus HD3. To
pierwsza opona na oś napędową opracowana specjalnie dla pojazdów z obniżoną
podłogą.Opona w
rozmiarze 315/45 R 22.5 mimo małej średnicy umożliwia przenoszenie obciążeń do
11,6 t w układzie bliźniaczym.
Maksymalna, dopuszczalna wysokość zewnętrzna pojazdu wynosi 4
metry i jest ważnym kryterium operacyjnym dla spedytorów. Użycie
konwencjonalnych opon ciężarowych, np. serii 60, nie pozwala na pełne
wykorzystanie wewnętrznej wysokości załadunku bez przekroczenia maksymalnej
dopuszczalnej wysokości całkowitej.
Nowa opona Conti EcoPlus HD3 315/45 R 22.5 została opracowana
specjalnie na oś napędową pojazdów z obniżoną podłogą. Dzięki średnicy zaledwie
852 mm opona zmniejsza wysokość siodła ciągnika do bezpiecznego poziomu przy
zastosowaniu naczepy do przewozów wolumenowych, aby nie przekroczyć maksymalnej
wysokości wyznaczonej przez prawo.
Mała średnica stanowi pewną trudność przy konstruowaniu opony
z powodu mniejszej objętości ścieralnej mieszanki gumowej. Opracowano więc
zupełnie nowy skład mieszanki odpornej na zużycie bieżnika. Jak wszystkie opony
Continental trzeciej generacji, Conti EcoPlus HD3 315/45 R 22.5 wykorzystuje
nadający się do bieżnikowania karkas z warstwą butylową AirKeep® zapobiegającą
powolnej utracie powietrza. Przygotowany do pogłębiania bieżnik przedłuża okres
eksploatacji opony napędowej i sprawia, że jest ona bardziej ekonomiczna. Opona
uzyskała symbol M+S i symbol 3PMSF, więc nadaje się również na ośnieżone drogi.
W najbliższych miesiącach seria Conti EcoPlus zostanie
poszerzona o oponę HS3 w rozmiarze 355/50 R 22.5.