Data publikacji: 2013-08-14

Goodyear bieżnikuje

Goodyear uzupełnił swoją ofertę o bieżnikowanie opon na gorąco na karkasie klienta. 

Goodyear bieżnikuje

Ocenia się, że potencjał polskiego rynku regeneracji bieżnika tą metodą wynosi blisko 40%. Goodyear twierdzi, że ze względu na rosnące koszty w sektorze transportowym w najbliższych miesiącach potencjał rynku regeneracji opon jeszcze wzrośnie. Dzięki przedłużaniu żywotności ogumienia zgodnie z zasadą czterech etapów życia opony (nowa opona, pogłębianie, bieżnikowanie, ponowne pogłębianie) w skali roku można zaoszczędzić znaczne sumy.

Atutem oferty Goodyera ma być bieżnikowanie z wykorzystaniem karkasu klientów. Przy tym bieżnikowana opona zachowuje ten sam skład gumy i jest wytwarzana w tych samych formach, co nowy produkt. Również bieżnik jest identyczny z bieżnikiem opony nowej. „W ramach usługi regenerujemy opony marek Goodyear i Dunlop od stopki do stopki, a nie tylko powierzchnię jezdną. Możemy zagwarantować, że takie opony mają takie same wysokie parametry, dopuszczalny przebieg i żywotność jak nowe ogumienie” – powiedział Krzysztof Kozerski, menedżer ds. opon bieżnikowanych w Grupie Goodyear Polska.

Pełna kontrola jakości

Ponieważ możliwe jest bieżnikowanie opon na własnym karkasie, zarządzający flotą zachowuje pełną kontrolę nad jakością osnowy. To właśnie klient najlepiej zna historię swojej opony, jej przebieg i ewentualne uszkodzenia. Z uwagi na to, że karkas jest własnością klienta, ponosi on jedynie koszty wykonania regenerowanej opony. To pozwala na wymierną redukcję kosztów. Gdy operator floty zdecyduje się na regenerację opony za pośrednictwem swojego dostawcy, może skorzystać z wprowadzonej niedawno przez Goodyeara aplikacji on-line o nazwie E-Casing służącej do rejestracji karkasów i wniosków o regenerację. Karkas przeznaczony do bieżnikowania rejestruje się w systemie, a następnie przekazuje do inspekcji. W przypadku regeneracji na własnym karkasie metodą na gorąco, każda inspekcja odbywa się w nowoczesnym zakładzie bieżnikowania firmy Goodyear w Wittlich w Niemczech. Jeśli karkas umożliwia regenerację, oponę przekazuje się do produkcji.