Data publikacji: 2024-03-11
, autor: Jakub Olkowski

Najczęstsze niesprawności pojazdów ciężarowych? Zdziwienia nie ma…

Jakie są najczęstsze przyczyny niesprawności pojazdów ciężarowych? Zaskoczenia chyba nie będzie…

serwis ciężarówki
Szwedzki raport przygotowany przez agencję Bilprovingen wziął po lupę ponad 50 tys. badań technicznych w 2024 roku.

Objął on m.in. 30 tyś przyczep i naczep, 4.6 tys. autobusów, 26 tys. pojazdów ciężarowych o DMC powyżej 3,5 tony – jaki był wynik?

Na początek warto wspomnieć, że blisko 64 % pojazdów wykazało pewne niesprawności a 46,2 % wymagało napraw i kontroli uzupełniającej. To oczywiście świadczy o bezkompromisowości w badaniach przeprowadzanych przez Szwedów.

Najczęstszą niesprawnością wykazał się układ hamulcowy. Jego nieprawidłowe działanie wykazało 28 % pojazdów. Najczęściej niesprawności dotyczyły nierównomiernego hamowania kół tej samej osi. Drugie i trzecie miejsce to także problemy z podwoziem; nadmierne zużycie opon (17,5 %) oraz niesprawności układu kierowniczego (17%).

Co ciekawe wspomniany raport miał bardzo podobny wydźwięk jak poprzednie – różnica w stopniu niesprawności danych grup podzespołów oscylowała w nich o 1-2 % względem aktualnego raportu.


Przeczytaj także:

Nowy cennik opłat drogowych w Czechach, zależnych od emisji CO2 ważny od 1 marca... (intercars.com.pl)

USA: zakaz używania ogrzewania postojowego w terenie zabudowanym... (intercars.com.pl)

Nowe tachografy dla starszych ciężarówek oraz kontrole 56-dniowe – nowe przepisy od 2025 roku... (intercars.com.pl)

Naczepy oczyszczą powietrze? Rewolucyjny pomysł firmy RGVA... (intercars.com.pl)

UE nie chce diesla, Włosi będą protestować... (intercars.com.pl)