Data publikacji: 2017-07-05

Nowa tylna oś do Actrosa

Mercedes-Benz wprowadził do produkcji nową tylną oś do pojazdów ciężarowych. Na razie będzie ona montowana w modelu Actros.

Nowa oś, nazwana szarmancko „new final drive”, jest unikalna w skali światowej. Oprócz zmniejszonej masy własnej wyróżnia się zmienną ilością oleju w przekładni głównej. Olej smarujący podawany jest zgodnie z aktualnym zapotrzebowaniem w zależności od prędkości jazdy, momentu obrotowego i temperatury. Inteligentne zarządzanie olejem minimalizuje zawirowania cieczy w przekładni głównej, co z kolei obniża straty wynikające z tarcia obracających się kół zębatych w kąpieli olejowej.

Nowa oś uzupełnia drugą generację zintegrowanego układu przeniesienia napędu Mercedes-Benz Trucks, który w Actrosie odpowiada za nawet 6,5-procentową redukcję zużycia paliwa w porównaniu z poprzednią generacją. W ramach strategii platformowej Daimler Trucks nowa oś do samochodów ciężarowych produkowana jest zarówno w zakładzie Mercedes-Benz w Kassel, jak i w amerykańskiej fabryce koncernu w Detroit.

Jak podaje producent, nowa oś zmniejsza zużycie paliwa Actrosa nawet o 0,5 procenta. Jeśli więc do warsztatu przyjedzie nowy Actros, warto sprawdzić, z jaką tylną osią mamy do czynienia.