Data publikacji: 2018-03-02

Korzyści, jakie daje program eSOWA

Jak istotne jest dziś dobre oprogramowanie do zarządzania warsztatem?  Oto korzyści płynące z wykorzystania programu eSOWA - Elektronicznego systemu obsługi warsztatu.

Oprogramowanie serwisowe można podzielić na dwie główne kategorie. Pierwsza to programy magazynowe, finansowe oraz księgowe. Druga natomiast to wszelkiego rodzaju aplikacje (w tym mobilne) ułatwiające pracę oraz wpływające na jakość obsługi klienta, jak choćby elektroniczny terminarz czy aplikacje do przyjmowania pojazdów w serwisie.

Oprogramowanie takie potrafi w sposób inteligentny zarządzać całym serwisem, od rozliczania pracowników, przez prowadzenie gospodarki magazynowej, aż po kompleksowe moduły pozwalające na pełną obsługę zleceń serwisowych.

Oprogramowanie ma duży wpływ na takie aspekty pracy serwisu jak jakość świadczonych usług czy wydajność pracowników. Przede wszystkim możemy zaobserwować nowy trend wśród klientów, szczególnie wśród młodszego pokolenia, wedle którego warsztat nie ma być już tylko miejscem obsługi pojazdu, ale w równej mierze miejscem obsługi klienta. Wygląd, nowoczesność, optymalizacja pracy – są to aspekty na które coraz częściej zaczynamy zwracać uwagę. I właśnie tu z pomocą przychodzą wszelkiego rodzaju aplikacje, które są w stanie pomóc w sprawnej pomocy klientowi. Elektroniczny dostęp do danych przede wszystkim skraca czas niezbędny do postawienia wstępnej diagnozy, ale też powoduje, że przyjęcia samego klienta odbywa się szybciej oraz sprawniej. Narzędzia do zarządzania czasem mogą znacząco wpłynąć na liczbę sprzedanych roboczogodzin co już przekłada się na zwiększenie zysków.

Do tego dochodzi wszelkiego rodzaju oprogramowanie wyliczające wartość pracy wykonanej przez mechaników co pozwala na dokładne zbadanie rentowności poszczególnych pracowników. Aplikacje wyposażone w wiele zaawansowanych raportów są natomiast w stanie wykazać wiele danych, na podstawie których serwis może dążyć do ciągłej optymalizacji pracy.

W kontekście dostępu do usług online, najważniejsze funkcje jakie może zaoferować oprogramowanie serwisowe, to możliwość wprowadzania dokumentów zakupowych oraz magazynowych bezpośrednio z systemów dostawców. Znacząco skraca to czas przyjęcia towarów, zwiększa transparentność szeroko pojętej gospodarki magazynowej oraz pozwala na utrzymanie porządku w programach zarządzających finansami.

Kolejna zaleta programów podłączonych do usług online to dostęp do danych katalogowych producentów, czasów napraw lub automatyczne wyszukiwanie części. Funkcje te oraz wiele innych, jak choćby dostęp do informacji o zamiennikach i kodach kreskowych, import danych o kontrahencie z CEIGD czy też otwieranie zleceń serwisowych po zeskanowaniu kodu AZTEC z dowodu rejestracyjnego, posiada autorski program firmy Inter Cars – eSOWA (elektroniczny system obsługi warsztatu).

Specjalistyczne forum internetowe nie daje takich możliwości jak udostępniane dane online przez producentów oraz dostawców. Dodatkową przewagą oprogramowania jest fakt, że wyszukanie niezbędnej nam informacji zajmuje dosłownie chwile natomiast w oczekiwaniu na odpowiedź innego internauty możemy być pewni, że klient zdąży oddać swoje auto w innym serwisie.

Łatwo więc dojść do wniosku, że taka inwestycja może się szybko zwrócić i przełożyć na zadowolenie wśród klientów.

W dzisiejszych czasach ciężko jest wyobrazić sobie warsztat bez, nawet prostego, oprogramowania. W dobie cyfryzacji, należy wykorzystywać możliwości oraz zasoby jakie daje „podłączenie” serwisu online. Dostęp do zaawansowanych funkcji oprogramowania znacząco wpływa jakość oraz przepływ pracy, a klienci chętniej korzystają z nowoczesnych, a zarazem pewnych rozwiązań.

Przewaga serwisów korzystających z profesjonalnego oprogramowania jest na rynku bardzo wyraźna, co dobitnie świadczy o tym, że niedługo będzie można zapomnieć o warsztatach nie wykorzystujących dostępnej powszechnie technologii.