Data publikacji: 2017-08-17

Elektryczne Fordy

Ford uczestniczy w wartym wiele milionów funtów projekcie, który ma poprawić jakość powietrza w Londynie. Projekt, wsparty kwotą 5 milionów funtów przez brytyjski rząd, zakłada przeprowadzenie trwających 12 miesięcy testów gamy 20 hybrydowych vanów Transit Custom typu plug-in (PHEV).

Ford jest pierwszym producentem oferującym rozwiązanie plug-in w segmencie samochodów użytkowych. Plug-in w napędzie hybrydowym to możliwość ładowania akumulatorów z sieci elektrycznej. Vany Transit Custom PHEV wykorzystywane w testach w Londynie są również wyposażone w silnik spalinowy, który jest wykorzystywany, gdy zabraknie prądu w akumulatorach. Testy drogowe mają wykazać, jaki jest rzeczywisty zasięg pojazdów w trybie elektrycznym. Flota pojazdów testowych będzie wykorzystywana w codziennej eksploatacji w wielu różnych firmach. W autach zostanie umieszczony system telematyczny, który pomoże gromadzić dane na temat działania pojazdów, generowanych przez nie kosztów oraz ich wydajności ekologicznej.

Podczas typowego dnia roboczego w Londynie samochody użytkowe wykonują średnio 280 tys. przejazdów, pokonując łączną odległość 13 mln kilometrów. 75% całego drogowego ruchu towarowego stanowią samochody typu van, natomiast w okresach szczytowych w centrum Londynu w ciągu jednej godziny porusza się ponad 7 tys. takich samochodów. Zastąpienie silników spalinowych elektrycznymi może więc rzeczywiście zmniejszyć emisję spalin.

Ford ogłosił, że w najbliższej przyszłości zakłada elektryfikację najbardziej popularnych samochodów użytkowych, SUV-ów oraz modeli o wysokich osiągach.

Wydaje się, że ze względu na presję społeczną i poparcie finansowe rządów krajów europejskich wprowadzenie napędu hybrydowego w samochodach dostawczych jest realne i dość bliskie w czasie. Być może za kilka lat do warsztatów będą przyjeżdżać dostawczaki z napędem hybrydowym, które trzeba będzie serwisować.