Data publikacji: 2015-04-30

Nowe oleje Castrola

Vecton – tak nazywa się nowa gama olejów silnikowych firmy Castrol. Linia ta zastąpi dotychczasowe produkty Enduron i Tection Global.

Nowe oleje Castrola
Gama obejmuje oleje syntetyczne i mineralne. 

Olej syntetyczny Vecton Fuel Saver 5W-30 jest produkowany w dwóch wersjach – E6/E9 i E7. Ten pierwszy jest przeznaczony do silników Euro V i VI, które wymagają olejów niskopopiołowych, drugi nadaje się do jednostek Euro IV i V, które nie są wyposażone w filtry DPF. Nazwa Fuel Saver, czyli oszczędzający paliwo oznacza, że stosując ten olej można zmniejszyć zużycie paliwa o 1% w porównaniu z silnikiem Euro V pracującym na oleju 15W-40 – tak podaje Castrol. 

Olej syntetyczny Vecton Long Drain ma lepkość 10W-40 i jest przystosowany do wydłużonych przebiegów między wymianami (100 tys. km). Do wyboru są: Vecton Long Drain 10W-40 LS (niskopopiołowy) i Vecton Long Drain 10W-40 E7 – do silników Euro II, III i IV. 

Olej półsyntetyczny Vecton 10W-40 jest przeznaczony do ciężarówek, autobusów i samochodów dostawczych z silnikami Diesla, spełniających normę Euro III lub starszą. Ma m.in. aprobaty Renault RLD-2 i MAN M 3275-1. Drugi z olejów półsyntetycznych, niskopopiołowy Vecton 10W 40 LS jest przeznaczony do silników z filtrem cząstek stałych spełniających normę ACEA E9. 

Olej mineralny Vecton 15W-40 spełnia wymagania norm ACEA E7, API CI-4), a olej 15W-40 CJ-4 jest olejem niskopopiołowym spełniającym wymogi norm ACEA E7/E9 i API CJ-4. Jak podaje producent, nowa gama olejów przewyższa o 40% wymagania API i ACEA w zakresie ochrony przed zużyciem silnika. Cechą charakterystyczną nowej linii olejów jest użyta w nich technologia, która pozwala maksymalizować osiągi w pięciu kluczowych obszarach – zmniejsza zużycie paliwa, zwiększenie mocy, wydłużenie żywotności silnika, zmniejszenie zużycia oleju i wydłużenie przebiegów między wymianami. Oleje gamy Vecton utrzymują lepkość na niemal jednakowym poziomie, która ma istotne znaczenie dla zużycia paliwa. Wraz z przebiegiem lepkość oleju zwiększa się, przez co rosną opory wewnętrzne silnika i wzrasta zużycie paliwa.