Data publikacji: 2024-03-21
, autor: Jakub Olkowski

Nie zatankujesz biopaliwa, będzie błąd. MAN B100 Exclusif…

Jeśli zatankujesz paliwo inne niż B100, pojawi się błąd. MAN na biopaliwo…

MAN logo
W większości krajów europejskich olej B100 został zapomniany. Wyjątkiem jest Francja, gdzie zwiększa się ilość ciężarówek w wersji B100 Exclusif.

Biopaliwo, zdaniem Francuzów jest dobrym wsparciem dla rolnictwa, a jednocześnie szansą nawet na 60 % zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych w transporcie. Dwa lata temu podjęli decyzję, ze ciężarówki jeżdżące wyłącznie na B100 zostaną zrównane przywilejami z pojazdami zasilanymi gazem lub hybrydami. Dzięki temu mają pewne korzyści podatkowe i mogą wjeżdżać do centrów największych miast.

Jak udowodnić, że dany pojazd jeździ tylko na biopaliwie? Istota tkwi w dodatkach. Osprzęt opracowany do pojazdów ciężarowych zasilanych B100 potrafi odróżnić zwykły olej napędowy od B100. W przypadku wykrycia paliwa tradycyjnego samochód zasygnalizuje błąd. Po 10 godzinach włączy się ograniczenie mocy a po 20 godzinach przekroczenie 20 km/h będzie niemożliwe. Użycie złego paliwa zostanie zapisane na komputerze, i będzie widoczne przez 36 godzin dla służb kontrolnych.

Trzy nowe MANy TGX 18.470 trafiło ostatnio do firmy transportowej z Avelin. Z myślą o nich firma Alpha Courses Transports stworzyła własną stację tankowania B100 ze zbiornikiem 5000 litrów. Tym samym MAN dołącza do Scanii R oraz Renault Gamy T zasilanych B100 na terenie Francji.

Przeczytaj także:

Nowy cennik opłat drogowych w Czechach, zależnych od emisji CO2 ważny od 1 marca... (intercars.com.pl)

USA: zakaz używania ogrzewania postojowego w terenie zabudowanym... (intercars.com.pl)

Nowe tachografy dla starszych ciężarówek oraz kontrole 56-dniowe – nowe przepisy od 2025 roku... (intercars.com.pl)

Naczepy oczyszczą powietrze? Rewolucyjny pomysł firmy RGVA... (intercars.com.pl)

UE nie chce diesla, Włosi będą protestować... (intercars.com.pl)