Data publikacji: 2023-11-30

Zima - wyzwanie dla układu pneumatycznego

Zima to trudny okres dla wszystkich kierowców, głównie ze względu na trudne, często zmieniające się i nieprzewidywalne warunki atmosferyczne. Aby spokojnie i bezpiecznie eksploatować pojazd w okresie jesienno-zimowym istotne jest, aby należycie się do tego okresu przygotować.

Zima - wyzwanie dla układu pneumatycznego

Pełny przegląd pojazdu, kontrola płynów, wymiana opon to bardzo ważne działania, które należy wykonać przed zimą, ale dziś będziemy mówić o układzie pneumatycznym. Układ ten przy niskich temperaturach narażony jest na dodatkowe zagrożenie, dlatego tak ważne jest by zadbać o niego przed zimą.

Powietrze, które jest wytwarzane przez sprężarkę powietrza, zawiera wiele zanieczyszczeń: drobny pył, drobiny oleju, zanieczyszczenia chemiczne, mgiełkę olejową, wilgoć, a czasem nawet przepalony olej. Zadaniem osuszacza jest wychwycenie wszystkich tych zanieczyszczeń w fazie ładowania systemu pneumatycznego sprężonym powietrzem i pozbycie się ich w fazie regeneracji osuszacza. Czyste powietrze gwarantuje bezproblemowe działanie instalacji w pojeździe.

Co się dzieje gdy nie wymieniamy wkładu osuszacza?

Źle oczyszczone powietrze prowadzi do gromadzenia się:
› wody oraz oleju
› zanieczyszczeń i ciał stałych: np. drobin metalu
› agresywnych związków chemicznych
Może to powodować zamarzanie wody w instalacji, powstawanie korozji w układzie pneumatycznym oraz uszkodzenie zaworów pneumatycznych.

Wkłady osuszacza HFC: uniwersalne rozwiązanie

Seria wkładów Haldex HFC jest idealnym rozwiązaniem dla mechanicznych lub elektronicznych osuszaczy powietrza. Wkłady HFC
są równie odpowiednie dla lekkich, średnich i ciężkich samochodów ciężarowych, jak i dla autobusów oraz ciągników rolniczych.
Istnieją wersje z gwintem prawym M41 x 2,0 i M39 x 1,5.
Haldex wykorzystuje pierścieniowy filtr wstępny, bardzo skuteczny filtr oleju i wysokowydajny granulat osuszający, aby zapewnić najlepszy możliwy efekt. Nie ma szans, aby wilgoć i brud dostały się do układu sprężonego powietrza. Rezultatem jest zwiększona żywotność elementów układu pneumatycznego i niezawodność pojazdu.

Zima - wyzwanie dla układu pneumatycznego

Fot. wkład osuszacza HFC z wydajnym filtrem koalescencyjnym, który wchłania wszelkie cząsteczki oleju

Wkład osuszacza HFC jest dostępny w dwóch wariantach:
› 031005609 z gwintem M39 x 1,5 RH
› 031005509 z gwintem M41 x 2,0 RH
Ciśnienie pracy: 13 bar
Temperatura pracy: -40 °C - +80 °C
Zalecany okres eksploatacji: maksymalnie 24 miesiące (uzależnione od warunków eksploatacji)