Data publikacji: 2017-08-10

Zawory EGR powracają?

Producenci ciężarówek wycofują się z systemu recyrkulacji spalin (EGR), tymczasem firma BorgWarner opracowała nową serię wielofunkcyjnych chłodnic recyrkulacji spalin i próbuje zainteresować producentów pojazdów swoim rozwiązaniem.

W przeciwieństwie do konwencjonalnych rozwiązań, które muszą być specjalnie zaprojektowane do każdego silnika, modularna rodzina chłodnic obejmuje cztery rozwiązania w zależności od wielkości jednostki napędowej (od 2,0 do 16,0 litrów). Nowością zastosowaną w chłodnicach tej firmy jest pływający rdzeń wewnętrzny, umożliwiający obniżenie temperatury gazów z 850°C do 200°C. Nowe rozwiązanie EGR zapewnia wysoką odporność na obciążenia termiczne i założoną wydajność przy minimalnym przepływie płynu chłodzącego.

Być może system recyrkulacji spalin powróci do silników, gdyż pozwala on na zmniejszenie emisji NOx. Emisja tlenków azotu jest obecnie w centrum zainteresowania unijnych parlamentarzystów i rządów wielu krajów, które zastanawiają się nad wprowadzeniem zakazów wjazdu do wydzielonych miejskich stref dla aut z silnikiem Diesla.