Data publikacji: 2017-10-18

Nowe silniki MAN-a

MAN wprowadza do modeli TGL i TGM nowe 4- i 6-cylindrowe silniki serii D08 z oczyszczaniem spalin za pomocą systemu SCR bez recyrkulacji spalin. To kolejny producent, który decyduje się na takie rozwiązanie.

Rzędowy, 4-cylindrowy silnik MAN D0834 o pojemności 4,6 litra osiąga moc maksymalną 160 KM, 190 KM lub 220 KM. W wersji 6-cylindrowej D0836 silnik z 6,9 litra pojemności osiąga moc 250 KM, 290 KM lub 320 KM. Zdaniem producenta, mimo wzrostu zużycia AdBlue spowodowanego przez system oczyszczania spalin, koszty użytkowania pojazdu są niższe w porównaniu do poprzedniej generacji silników. Nowe silniki D08 charakteryzują się mniej złożoną konstrukcją i niższą masą własną. Producent zapewnia o poprawie niezawodności i żywotności silnika, np. turbosprężarka o stałej geometrii. Korzyść dla przedsiębiorcy to również wydłużony czas wymiany oleju silnikowego z 60 do 80 tys. km. przebiegu, jednak przy użyciu olejów silnikowych zatwierdzonych przez MAN-a. W zależności od warunków eksploatacji wymiana filtra cząstek stałych przewidziana jest po 450 tys. km.