Data publikacji: 2018-03-23

Young Car Mechanic 2018

Krajowa edycja konkursu Young Car Mechanic 2018 wkracza w decydującą fazę. 5 kwietnia, podczas ogólnopolskiego finału poznamy nazwiska uczniów, którzy będą reprezentować nasz kraj na arenie międzynarodowej i powalczą o bardzo atrakcyjne nagrody.  

young_master_mechanic_00580.jpg
Zakończył się drugi etap Young Car Mechnic 2018 - międzynarodowego konkursu wiedzy i umiejętności technicznych, adresowanego do uczniów ponadgimnazjalnych szkół technicznych. W programie wzięło udział 19 szkół współpracujących z Inter Cars w ramach programu Młode Kadry – inicjatywie wspierającej szkoły zawodowe i ich absolwentów.


Do pierwszego etapu rywalizacji zgłosiło się około 600 uczniów, z których wyłoniono ponad 300 zawodników drugiej rudny. To oni walczyli o udział w finale, który odbędzie się 5 kwietnia podczas Motor Show, organizowanego na terenie Targów Poznańskich. Wtedy też poznamy nazwiska polskich reprezentantów, którzy zmierzą się z rówieśnikami z pozostałych krajów - Litwy, Łotwy, Estonii i Bułgarii.


Rywalizacja zapowiada się emocjonująco - łączna pula nagród dla 3 pierwszych miejsc w Międzynarodowym Finale Young Car Mechanic 2018 wynosi aż 100 000 zł. Dodatkowo, wszyscy Uczestnicy Finału Międzynarodowego zostaną zaproszeni na wycieczkę do Fabryki Elring w Stuttgarcie i muzeów poświęconych tematyce motoryzacji.  


Co ważne, z roku na rok wzrasta poziom wiedzy i zaangażowania uczestników konkursu. Tegoroczne pytania testowe przygotowane przez Trenerów Technicznych Działu Szkoleń Inter Cars, były, w opinii nauczycieli i samych uczniów wymagające, ale dobrze weryfikujące wiedzę uczestników. Wszystko wskazuje na to, że zgromadzonych gości czeka ekscytująca rywalizacja, która nie byłaby możliwa bez udziału strategicznych partnerów – firm Elring i Bosch, którzy aktywnie wspierają konkurs.  


Krajowy finał Young Car Mechanic zostanie przeprowadzony wspólnie z finałem VII Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników, organizowanym przez Fundację Cooperatio. Nawiązana kooperacja ma na celu jeszcze mocniejsze promowanie zawodu mechanika wśród młodych ludzi i dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców.