Data publikacji: 2019-02-11

PKP jeździ Isuzu D-MAX

2018 rok okazał się niezwykle udany dla firmy Q-Service Truck Sp. z o.o., która wygrała kilka przetargów na dostawę samochodów Isuzu, wśród nich największy w historii firmy – dla PKP Polskich Linii Kolejowych. O jego kulisach opowiada manager salonu w Czosnowie, Karol Kuszkowski.

isuzu_3.jpg
isuzu_2.jpg
isuzu_5.jpg
isuzu_1.jpg
isuzu_4.jpg

Jesteśmy właśnie na etapie wydawania 45 samochodów dla PKP Polskich Linii Kolejowych. Realizujemy je w oparciu o rozstrzygnięcia przetargu „Dostawa 92 sztuk pojazdów samochodowych dla jednostek organizacyjnych Spółki”. Przetarg podzielony był na kilka zadań, w których dwa związane były z pickupem Isuzu. W pierwszym zostaliśmy zobligowani do dostarczenia 15 samochodów dla Straży Ochrony Kolei, a w drugim do 30 samochodów dla służb technicznych PKP.

Przetarg ukazał się w kwietniu 2018 roku, w lipcu nastąpiło otwarcie ofert i wówczas okazało się, że oferta Q-Service Truck Sp. z .o.o. była najkorzystniejsza i niepodlegająca wykluczeniu w przetargu. Udział w przetargu brały takie firmy jak Nissan, Mitsubishi, Toyota oraz Mercedes, czyli cała gama pickupów dostępnych na polskim rynku. W tym gronie najkorzystniejsza okazała się oferta Isuzu.

Realizacja pierwszej części zamówienia (20 samochodów) nastąpiła z dniem 30 października 2018 roku. PKP odebrało już większość samochodów, które przeszły odbiór techniczny bez żadnych zastrzeżeń, co szczególnie ważne, gdyż w przetargach państwowych pieczołowitość wykonania warunków określonych w przetargu jest bardzo ważna. Jesteśmy wówczas obostrzeni normami technicznymi, które bezwzględnie należy spełnić i nie można poza nie wychodzić.

Co otrzymało PKP PLK?

Cechy, jakie podczas odbioru zaobserwował zamawiający, to przede wszystkim jakość wykonania zarówno samego samochodu, jak i zabudowy specjalistycznej. W modelu D-MAX to pełna zabudowa firmy Road Ranger RH03 – najnowszy model, bez bocznych szyb, jedynie z klapą tylną zamykaną na klucz. Wszystkie samochody dostarczone dla PKP Polskich Linii Kolejowych mają relingi dachowe. Domontowane zostało także do nich dodatkowe oświetlenie – kogut umieszczony centralnie na tylnej zabudowie przestrzeni ładunkowej, a także trzy niezależne halogeny oświetlające boki oraz tylną strefę rozładunku pojazdu. Włączniki do lamp zostały umieszczone na lewym bocznym słupku w samochodzie, dzięki czemu kierowca ma je cały czas pod ręką, a same w sobie technicznie nie powodują problemu podczas użytkowania samochodu w normalnych warunkach.

Wszystkie samochody mają 16-calowe felgi z ogumieniem zimowym. Dodatkowo każde auto wyposażone zostało w komplet felg z oponami przystosowanymi do jazdy latem. Samochody wybrane w przetargu to auta modelu w wersji L – podstawowej, która jednak cechuje się bogatym wyposażeniem, na które składają się m.in. fabrycznie zamontowana manualna klimatyzacja, nowoczesne radio z bluetooth i podłączeniem USB. Każde z nich ma zderzaki w kolorze czarnym. 15 samochodów, które odebrało PKP Polskie Linie Kolejowe ma kolor czarny, 30 pozostałych jest w kolorze białym.

Każde auto wyposażone jest w hak holowniczy, który w Isuzu ma szczególne znaczenie. D-MAX to bowiem jedyny samochód w gamy pickupów przystosowany do ciągnięcia przyczepy o masie całkowitej 3,5 tony. Jest to samochód w pełni zbudowany na ramie, dzięki czemu jest wytrzymały, twardy, a zarazem lekki. Isuzu D-MAX waży niecałe dwie tony, jego ładowność nominalna to 1020 kg. Auto charakteryzuje też duży prześwit, największy w tej gamie samochodów, dzięki czemu świetnie sprawdza się ono w warunkach terenowych. Jazdę po bezdrożach wspomagają ponadto napęd stały 4x4 i blokada mechanizmu różnicowego.

Wszystkie samochody spełniają wymogi normy Euro 6, ale co ważne, są to auta bez konieczności montowania instalacji AdBlue. Standardowo w silnikach Isuzu rozrząd napędzany jest łańcuchem, a producent zaleca jego wymianę co 700 tysięcy kilometrów. Dzięki temu klient przez wiele lat może użytkować silnik bez ingerencji w jego techniczne aspekty. Każde auto objęte jest ponadto pięcioletnią gwarancją, a za jego bezawaryjnością stoi ponad stuletnie doświadczenie Isuzu w produkcji silników Diesla. Pierwsze z nich zjechały bowiem z taśm produkcyjnych w 1916 roku.

Przetargi, przetargi

W 2018 roku Q-Service Truck Sp. z o.o. wygrało wiele przetargów w branży energetycznej, gazowej oraz transportowej, a więc we wszystkich tych segmentach, w których pickupy najlepiej sprawdzają się do ciężkiej pracy w terenie. Największy przetarg, jaki do tej pory wygrała spółka, to jednak umowa na 45 pojazdów dla PKP Polskich Linii Kolejowych. To pierwszy zwycięski przetarg na tak dużą skalę, dzięki niemu zdobyliśmy nowe doświadczenia, sprawdziliśmy własne umiejętności i przekonaliśmy się, że w tak krótkim czasie jesteśmy w stanie przygotować się do dużego przedsięwzięcia, a jednocześnie zobaczyliśmy w którym miejscu jesteśmy na tle konkurencji.

Zrealizowanie założeń przetargu nie było łatwym zadaniem, a mechanicy w ostatniej fazie wydawania pojazdów pracowali tak naprawdę na trzy zmiany, włącznie w weekendami. Zdobyliśmy więc pierwsze szlify i doświadczenia i miejmy nadzieję, że w niedalekiej przyszłości wykorzystamy je przy kolejnych przetargach. Najważniejsze w odniesieniu sukcesu jest odpowiednie zgranie wszystkich elementów, które stopniowo do nas napływają, np. zabudowy czy elementów elektrycznych. Mamy terminy dostaw gotowych samochodów, więc trzeba to wszystko odpowiednio zgrać w czasie – montaż komponentów i pracę serwisu, który oprócz tego ma do wykonania swoje bieżące zadania i prace. Samochody przypływały do nas na statkach z Tajlandii, w różnym czasie, możemy jednak przyjąć, że wszystkie mieliśmy u siebie w połowie października. Część gotowych samochodów oddaliśmy jeszcze w październiku, a 25 kolejnych na koniec listopada.

Kontakt:

Karol Kuszkowski – Manager Salonu

tel. +48 22 714 10 07

kom. +48 669 990 360

e-mail: [email protected]