Data publikacji: 2009-03-20

Nowe podwozia Volvo

Volvo poszerza gamę tylnych osi z zawieszeniem pneumatycznym i osi przednich przeznaczonych m.in. do wywrotek, betonomieszarek i cystern.

Nowe podwozia Volvo
Jedną z nowości jest Volvo Tridem, trzyosiowa oś zespolona z zawieszeniem pneumatycznym i skrętną osią wleczoną, znajdująca zastosowanie w pojazdach 8x4. Trzy osie i krótki tylny zwis zapewniają optymalny rozkład obciążenia. Skrętna oś wleczona, w połączeniu z małym rozstawem osi, ułatwia manewrowanie samochodem ciężarowym. W razie potrzeby oś wleczoną można podnieść. Zdaniem producenta, przy rozstawie osi wynoszącym 3,7 m oraz dzięki zastosowaniu skrętnej osi wleczonej promień skrętu samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej 32 t nie przekracza 5,3 m. Osie Tridem 8x4 montuje się w wywrotkach, betonomieszarkach, cysternach i kontenerach, o dopuszczalnym nacisku na oś tylną do 33,5 t i dopuszczalnej masie całkowitej do 42,5 t. 

Volvo Trucks wprowadza na rynek również kilka nowych dwuosiowych osi zespolonych z zawieszeniem pneumatycznym, o dopuszczalnych naciskach 20,5, 23 i 26 t. To o 1,5 do 5 ton więcej, w porównaniu do osi poprzedniej generacji. Oferta osi przednich została poszerzona o osie o dopuszczalnym nacisku 8,5 t i 9 t, z zawieszeniem, odpowiednio: pneumatycznym i mechanicznym.