Data publikacji: 2023-10-26
Testy BYD ETP3 w Inter Cars Grupie Filialnej Siedlce
Chiński gigant, BYD Trucks, produkujący pojazdy elektryczne oraz hybrydy plug-in rozpoczął sprzedaż swoich samochodów na terenie Polski w maju bieżącego roku, podpisując umowę partnerską z firmą Armatus Sp. z o.o. Marka wyróżnia się zastosowaniem zintegrowanej technologii, która zwiększa niezawodność i zapewnia klientom łatwe, kompleksowe rozwiązania serwisowe. BYD opracowało ponadto rewolucyjną baterię Blade Battery oraz produkuje własne silniki, systemy sterowania silnikiem oraz e-platformę przeznaczoną wyłącznie do ciężarówek o napędzie elektrycznym.
Grupa Filialna Inter Cars Siedlce przez ostatni miesiąc testowała wydajność, zasięg i funkcje techniczne najmniejszego pojazdu dostawczego firmy BYD Trucks, eVan ETP3. Dowiedzmy się, jak sprawdziło się auto w naszych realiach. Wyniki i wrażenia z testu przedstawił Miłosz Pawlak, Regionalny Menedżer Transportu.
Justyna Sadowska: Panie Miłoszu jak długo testowaliście pojazd ETP3 i jaki średni przebieg dzienny robiło aut?
Miłosz Pawlak, Regionalny Menedżer Transportu: Pojazd został do nas dostarczony 6 września. Testowaliśmy eVan ETP3 przez miesiąc, co umożliwiło nam dokładne sprawdzenie możliwości oraz przeanalizowanie działania samochodu elektrycznego. Dziennie auto pokonywało około 145 km, dostarczając towar zamawiany przez klientów Inter Cars.
Szybko licząc, pojazd przejechał u Was około 3000 km. Jakie są Wasze wrażenia z jazdy? Czy kierowcy byli zadowoleni?
MP: Pojazd sprawował się doskonale! BYD ETP3 oferuje komfort kierowcy na wysokim poziomie. Przestronna kabina, ergonomicznie zaprojektowane siedzenia i zaawansowany system klimatyzacji zapewniają kierowcy wygodę podczas jazdy. BYD ETP3 to pojazd, który naprawdę przyspiesza pracę kurierów, oferując niezrównaną wydajność i efektywność. Z pewnością zwróciliśmy uwagę na dużą przestrzeń ładunkową, szybkość ładowania, cichą pracę oraz nowoczesne rozwiązania, które między innymi pozwalały nam śledzić trasę i monitorować stan pojazdu.
Wiele osób obawia się o infrastrukturę ładowania w Polsce. Wstrzymują się z zakupem samochodu elektrycznego ze względu na niewielką ilość ogólnodostępnych ładowarek. Czy stanowiło to dla Was problem?
MP: Wytrzymałość baterii w ETP3 nas zaskoczyła. Pojazd utrzymywał znaczny zasięg, co pozwalało na realizację dostaw bez konieczności częstego ładowania, a co za tym idzie nie mieliśmy przestojów w pracy. Czas ładowania uzależniony był od zastosowanej ładowarki. Na dedykowanych ładowarkach, dostępnych min. na stacjach, czas ten był znacznie krótszy, a cykl ładowania do 85% zajmował około 30 min.
Czy planujecie uzupełnić swoją flotę pojazdów dostawczych o modele elektryczne? Bierzecie pod uwagę model eVan ETP3?
MP: Owszem, rozważamy zakupy aut elektrycznych do naszej floty. Jest to innowacyjne rozwiązanie, które oferuje wiele korzyści, zarówno dla naszej firmy, jak i dla środowiska. Model ETP3 idealnie wpisuje się w naszą strategię rozwoju, która zakłada zarówno obniżenie kosztów eksploatacji pojazdów, jak i dbałość o zrównoważony rozwój, mający na celu jak najmniejszy wpływ na otaczające nas środowisko. Wielkość pojazdu, jago pakowność, zasięg oraz wydajność spełniają nasze wszystkie wymagania. Uważam, że zastosowanie samochodów elektrycznych w naszej pracy to ograniczanie emisji szkodliwych substancji do atmosfery, a każda nawet najmniejsza cegiełka wspierająca ochronę środowiska jest bardzo ważna dla naszego społeczeństwa.
Dziękuję za rozmowę.
Dowiedz się więcej:
BYD Trucks – zaawansowane technologicznie pojazdy zeroemisyjne
BYD oficjalnie w Polsce. Podpisanie umowy i jazdy testowe na Torze Modlin!