Data publikacji: 2014-04-28

Michelin zwiększa sprzedaż opon

W pierwszym kwartale 2014 r. Grupa Michelin odnotowała wzrost sprzedaży opon o 3,4% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Wartość sprzedaży wyniosła 4,8 mld euro.  

Michelin-sprzedaż opon

Dobre wyniki  są efektem wzrostu produkcji samochodów osobowych i związanej z tym sprzedaży opon na pierwsze wyposażenie oraz wzrostów w segmentach ciężarowym, rolniczym, jednośladów i lotniczym. Mimo wzrostu wolumenu sprzedaży na  wynik finansowy Grupy negatywny wpływ miały kursy walutowe, zwłaszcza umocnienie euro w stosunku do innych walut. 

Zgodnie z oczekiwaniami, w pierwszym kwartale 2014 r. popyt na opony szybko rósł na wszystkich rynkach, z wyjątkiem Europy Wschodniej. Michelin podtrzymuje prognozę planowanego wzrostu sprzedaży w całym 2014 r. o 3%. Grupa Michelin zamierza poprawić uzyskiwaną marżę, zachowując równowagę pomiędzy polityką cenową a kosztami surowców. Konkurencyjność Grupy jest utrzymywana zgodnie z założeniami.  

 Pierwsze wyposażenie 

  • W Europie Zachodniej popyt wzrósł o 8%, co było spowodowane rejestracjami samochodów kupionych przed wprowadzeniem norm emisji spalin Euro VI. Z kolei w Europie Wschodniej wolumen sprzedaży obniżył się o 40%.
  • W Ameryce Północnej wolumen sprzedaży wzrósł o 6% m.in. za sprawą lepszej sprzedaży w segmencie dużych ciężarówek.
  • Wolumen sprzedaży w Azji poprawił się o 11%. W Chinach zanotowano wzrost o 13%, z kolei w krajach Azji Południowo-Wschodniej, za sprawą niestabilnej sytuacji w Tajlandii, popyt obniżył się o 12%.
  • W Ameryce Południowej popyt na opony kontynuował wzrostowy trend (+10%). 

Rynek wymiany 

  • W Europie zmiana poziomu sprzedaży o +9%. W krajach Europy Zachodniej wzrost popytu wyniósł 16%, co było efektem niskiej bazy w porównywalnym okresie i wyprzedaży zapasów przez dystrybutorów. W krajach Europy Wschodniej sytuacja ekonomiczna i polityczna spowodowała spadek wolumenów sprzedaży.
  • W Ameryce Północnej wolumen sprzedaży opon wzrósł o 8%, co było efektem dobrej sytuacji ekonomicznej i zwiększonego importu.
  • W Azji wolumen sprzedaży na rynku wymiany odnotował poprawę o 4%. W Chinach wyniosła ona 1%, co było spowodowane spowolnieniem wzrostu gospodarczego. Z kolei w krajach Azji Południowo-Wschodniej rynek pozostaje pod wpływem wymiany opon diagonalnych na radialne. W Japonii wzrost sprzedaży o 47% spowodowany był zakupami przed planowaną podwyżką VAT.
  • W krajach Ameryki Południowej wolumen sprzedaży wzrósł o 4%.