Data publikacji: 2015-02-16
Wyniki Grupy Michelin w 2014 roku
Sprzedaż
netto Grupy Michelin w 2014 roku wyniosła 19 553 mln euro w porównaniu do 20 247 mln euro rok
wcześniej. Zysk netto wyniósł 1031 mln euro.
Czołowi
producenci ogumienia są uzależnieni od koniunktury na rynku motoryzacyjnym.
Muszą też konkurować z tanimi produktami producentów azjatyckich. Grupa
Michelin ma w swoim portfolio ogumienie do różnych grup pojazdów. My skupimy
się na ogumieniu do ciężarówek. Sprzedaż netto w segmencie opon ciężarowych i dystrybucji Michelin wyniosła 6 082 mln euro w porównaniu do 6 425 mln
euro w 2013.
W
minionym roku w segmencie opon do samochodów ciężarowych na pierwsze wyposażenie w Europie odnotowano znaczący 9% wzrost rynku, mimo
spadku sprzedaży w Europie Zachodniej (- 4%). W Ameryce Północnej rynek nadal
rozwijał się gwałtownie (wzrost o 16%). W Azji (z wyłączeniem Indii) popyt na
opony radialne i diagonalne wzrósł o 1%.
Natomiast w Europie rynek wymiany wzrósł o 1% w ciągu
roku. W Europie Zachodniej wzrost stymulowany był poprzez sytuację w przemyśle
transportowym oraz budowaniu zapasów magazynowych przez dilerów.
W Europie Wschodniej popyt spadł szczególnie silnie w czwartym kwartale roku. W
2014 roku odnotowano również gwałtowny wzrost zapotrzebowania na opony z
segmentu podstawowego. Rynek Ameryki Północnej nadal rozwijał się gwałtownie,
rosnąc 8% rok do roku.
W 2015 roku popyt na opony z segmentu samochodów osobowych i dostawczych oraz ciężarowych powinien nadal rosnąć w Ameryce Północnej i w Chinach, jak również w Europie, gdzie jednak będzie utrzymywał się na nieco niższym poziomie. Celem Michelin jest wzrost wolumenów sprzedaży zgodnie z aktualnymi trendami panującymi na rynkach, na których Grupa prowadzi swoją działalność.