Data publikacji: 2015-02-16

Wyniki Grupy Michelin w 2014 roku

Sprzedaż netto Grupy Michelin w 2014 roku wyniosła 19 553 mln euro w porównaniu do 20 247 mln euro rok wcześniej. Zysk netto wyniósł 1031 mln euro. 

Michelin

Czołowi producenci ogumienia są uzależnieni od koniunktury na rynku motoryzacyjnym. Muszą też konkurować z tanimi produktami producentów azjatyckich. Grupa Michelin ma w swoim portfolio ogumienie do różnych grup pojazdów. My skupimy się na ogumieniu do ciężarówek. Sprzedaż netto w segmencie opon ciężarowych i dystrybucji Michelin wyniosła 6 082 mln euro w porównaniu do 6 425 mln euro w 2013.

W minionym roku w segmencie opon do samochodów ciężarowych na pierwsze wyposażenie w Europie odnotowano znaczący 9% wzrost rynku, mimo spadku sprzedaży w Europie Zachodniej (- 4%). W Ameryce Północnej rynek nadal rozwijał się gwałtownie (wzrost o 16%). W Azji (z wyłączeniem Indii) popyt na opony radialne i diagonalne wzrósł o 1%.

Natomiast w Europie rynek wymiany wzrósł o 1% w ciągu roku. W Europie Zachodniej wzrost stymulowany był poprzez sytuację w przemyśle transportowym oraz budowaniu zapasów magazynowych przez dilerów.
W Europie Wschodniej popyt spadł szczególnie silnie w czwartym kwartale roku. W 2014 roku odnotowano również gwałtowny wzrost zapotrzebowania na opony z segmentu podstawowego. Rynek Ameryki Północnej nadal rozwijał się gwałtownie, rosnąc 8% rok do roku.

 Perspektywa na 2015 rok

W 2015 roku popyt na opony z segmentu samochodów osobowych i dostawczych oraz ciężarowych powinien nadal rosnąć w Ameryce Północnej i w Chinach, jak również w Europie, gdzie jednak będzie utrzymywał się na nieco niższym poziomie. Celem Michelin jest wzrost wolumenów sprzedaży zgodnie z aktualnymi trendami panującymi na rynkach, na których Grupa prowadzi swoją działalność.