Data publikacji: 2017-08-31

Koncepcyjny Renault

Renault Trucks kontynuuje badania nad poprawą efektywności energetycznej ciężarówek. W ramach projektu Falcon opracowano pojazd z konwencjonalnym napędem o zmniejszonym zużyciu paliwa.

Niższe zużycie paliwa leży u podstaw rozwoju pojazdów Renault Trucks. Zgodnie z projektami Optifuel Lab 1 i Optifuel Lab 2, a ostatnio projektem Urban Lab 2 dotyczącym pojazdów dystrybucyjnych, Renault Trucks opracował pojazd, który ma zużywać 13% mniej paliwa niż standardowy model T.

Projekt Falcon jest prowadzony przez Renault Trucks wraz z partnerami: Faurecia, Michelin, Total, Fruehauf, Wezzoo, Benomad, Styl'Monde, Polyrim, Enogia, IFPEN, École centrale de Lyon (LMFA) i IFSTTAR (LTE, LESCOT). Renault otrzymał finansowe wsparcie od rządu francuskiego.
Rozwój techniczny koncentruje się na zoptymalizowanej aerodynamice ciężarówki i przyczepy, oponach o małym oporze toczenia oraz systemach oszczędności energii, dzięki funkcji wspomagania jazdy i zarządzania paliwem, a także o ulepszonym układzie napędowym wykorzystując nowy system odzyskiwania ciepła Rankine. Z wyjątkiem systemu Rankine technologie te mają zostać zintegrowane z pojazdem demonstracyjnym, który będzie testowany w rzeczywistych warunkach pod koniec 2018 roku. Projekt Falcon ma zakończyć się w 2020 r. wprowadzeniem nowych rozwiązań do seryjnej produkcji.

W przeciwieństwie do swoich konkurentów, jak Scania czy Volvo, nowa gama pojazdów Renault nie znalazła uznania w oczach klientów. Koncern poszukuje więc nowych możliwości ulepszenia swoich produktów.