Data publikacji: 2017-09-14

Innowacje w DAF-ie LF

Nie tylko Scania odnawia gamę swoich samochodów. Zmodernizowany model LF przedstawił również DAF.

Celem tych zmian jest wzmocnienie marki w klasie pojazdów o masie 7,5–19 ton. Jedną z najważniejszych innowacji wprowadzonych w serii LF jest nowy 3,8-litrowy silnik PACCAR PX-4, który jest dostępny w 7,5-tonowej wersji modelu LF w dwóch mocach: 156 KM i 172 KM. W pojazdach przewidzianych do cięższych prac oferowane są silniki PACCAR PX-5 4,5 l (od 184 KM do 213 KM) i PACCAR PX-7 6,7 l (od 234 KM do 325 KM). Pod koniec 2016 r. silniki te zostały wzbogacone o nowe oprogramowanie oraz zoptymalizowany układ wlotu powietrza do silnika oraz układ chłodzenia. Jak podaje producent, dzięki tym zmianom zużycie paliwa jest mniejsze o 6%.

Dostępne są manualne i zautomatyzowane przekładnie 5-, 6-, 9- i 12-biegowe oraz w pełni automatyczne. Pojazd oferowany jest w szerokim zakresie rozstawów osi, nawet do 6,90 m. Pozwala to na zwiększenie maksymalnej długości zabudowy do ponad 9 m i przewożenie większych ładunków. Oprócz tego duży rozstaw osi umożliwia zastosowanie zbiorników paliwa o pojemności do 1240 l.

W nowym modelu LF firma DAF oferuje także system zarządzania flotą DAF Connect, który umożliwia kontrolę wydajności pojazdów i kierowców w czasie rzeczywistym. Informacje o lokalizacji pojazdu, zużyciu paliwa, przebiegu, wykorzystaniu pojazdu i pracy silnika na biegu jałowym są przedstawione w aplikacji online. Pojazdy LF od dopuszczalnej masy całkowitej 8 t oraz z zawieszeniem pneumatycznym tylnej osi są standardowo wyposażone w awaryjny układ hamulcowy AEBS, układ ostrzegania przed uderzeniem przodem pojazdu, tempomat adaptacyjny i system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu. Układy AEBS i FCW zapobiegają kolizji w sytuacjach awaryjnych poprzez automatyczne uruchamianie hamulców.