Data publikacji: 2017-04-20

Duży może więcej

Scania dostarczyła australijskiej firmie ciągnik siodłowy R730 V8 10x8, który z zestawem czterech naczep osiągnie masę 220 ton.

To największe pojazdy, jakie mogą poruszać się po australijskich drogach. Pociąg drogowy jest przeznaczony do przewożenia rudy żelaza z kopalń do terminalu przeładunkowego w Port Hedland na wybrzeżu Australii Zachodniej. Będzie w ruchu 6 i pół dnia w tygodniu. Przeciętna trasa z kopalni do portu ma długość około 450 km. W ciągu pierwszych trzech lat eksploatacji auto pokona więc ponad milion kilometrów.

Rozstaw osi ciągnika Scania CA8x8EHZ wynosi 4700 mm. Auto jest też wyposażone w tylny wózek o rozstawie 1450 mm. Dzięki zwolnicom w piastach kół tylnych osi napędzanych, przełożenie wynosi 4.27:1. Elektronicznie sterowane hamulce bębnowe przy wszystkich kołach są wyposażone w ABS/EBS. W zawieszeniu użyto resory wielopiórowe. Przeznaczone do ciężkich zastosowań siodło Jost DR38C-1 ma zdolność obciążenia sprzęgu siodłowego (współczynnik D) 260 kN.

Jedną z korzyści, jakie przynosi podniesienie ładowności, jest zmniejszenie liczby pojazdów na drodze. Niestety w Europie takie pociągi drogowe nie mogą poruszać po drogach.