Data publikacji: 2019-09-10

Rekomendacja jest najlepszą reklamą

W tym roku serwis obchodzi 30-lecie istnienia, od blisko półtorej dekady należy do Q-Service Truck i wciąż rozwija się na wielu płaszczyznach. O przeszłości, przyszłości, ale przede wszystkim o teraźniejszości rozmawiamy z Mateuszem Gromkiem, Prezesem serwisu Gromek Truck Service z Woli Zambrzyckiej.

gtruck.jpg
GTruck-246.jpg
GTruck-205.jpg
GTruck-176.jpg
GTruck-163.jpg
GTruck-14.jpg

W tym roku firma obchodzi 30-lecie istnienia. Jak wyglądał jubileusz?

Impreza jubileuszowa rozpoczęła się 15 czerwca przed godz. 20.00, natomiast przygotowania do niej trwały praktycznie cały tydzień. Musieliśmy zaadaptować trzy stanowiska warsztatowe, przykryć kanały i przysposobić serwis na tyle, aby swobodnie można było przebywać w nim i poruszać się w strojach wieczorowych. Kosztowało nas to sporo pracy i wysiłku, ale efekt był zadowalający, o czym świadczą przede wszystkim miłe komentarze płynące ze strony klientów i naszych partnerów. Kilka dni przed jubileuszem na placu naszego serwisu pojawił się ShowCar, w którym odbyło się kilkanaście mobilnych szkoleń, natomiast samą galę uświetnił pokaz Barbary Szelągowskiej, pokaz laserów oraz DJ i zespół muzyczny.

Od jak dawna zarządza Pan serwisem?

Właścicielem całego zakładu napraw jest mój ojciec, Waldemar Gromek, ja z kolei zarządzam serwisem i rozwijam go od dziesięciu lat. Sam posiadam firmę-córkę, Gromek Car Service.

Czy może Pan odpowiedzieć w kilku słowach historię warsztatu?

Wszystko zaczęło się we wrześniu 1989 roku od serwisu samochodów ciężarowych. Dwa lata wcześniej mój ojciec prowadził jeszcze serwis sprzętu rolniczego, ale w dobie rozwoju transportu prywatnego na przełomie lat 90. serwis przekierował gros swoich prac na pojazdy ciężarowe, przyczepy oraz naczepy. W 2006 roku dołączyliśmy do sieci Q-Service Truck, a pięć lat temu zostaliśmy też członkiem Bosch Service.

Czy Gromek Truck Service to tylko warsztat ciężarowy, czy również osobowy?

Źródłem naszego dochodu jest przede wszystkim warsztat ciężarowy, natomiast część osobowa w dużej mierze powstała wskutek uruchomienia przez nas stacji kontroli pojazdów, dla której jest właściwie niezbędna. Często zdarza się bowiem, że klientom trzeba pomóc na miejscu, nie chcemy ich odsyłać gdzie indziej, pomagamy im u siebie na tyle, na ile jest to konieczne, żeby mogli przejść badanie swojego samochodu w wynikiem pozytywnym.

W jakich usługach specjalizuje się serwis i w jakich kierunkach planuje rozwinąć się w najbliższych latach?

W samej działalności serwisu osiągnęliśmy już praktycznie najwyższym poziom, natomiast planujemy bardzo intensywny rozwój w sferze elektroniki, ponieważ właśnie ten segment w ostatnich latach najbardziej ewoluuje. W mechanice niewiele nowych rzeczy można jeszcze wymyśleć, natomiast sama elektronika w pojazdach będzie rozwijała się bardzo szybko, a żeby utrzymać u siebie klienta trzeba będzie nadążać za tymi zmianami.

Posiadacie m.in. serwis mobilny. Jak często jest on wykorzystywany? Czy jest zapotrzebowanie na tego typu usługi?

Tak, mamy własny serwis mobilny, obecnie to dwa samochody, które w tym roku chcemy wymienić na nowsze modele i nieco lepiej skonfigurowane. Zapotrzebowanie na tego typu usługi jest całkiem spore i zdarza nam się udzielać pomocy nie tylko w Polsce, ale i w różnych częściach Europy. Z naszym mobilnym serwisem byliśmy m.in. we Frankfurcie nad Menem, w Neapolu, na Węgrzech, Słowacji, w Słowenii oraz w Rumunii. Ostatnie z tych miejsc to nasza najdłuższa trasa, naprawa silnika zajęła wówczas mechanikom trzy dni, ale zrealizowali postawione przed nimi zadanie. Serwis mobilny to przede wszystkim gwarancja dla naszych klientów, że nie zostaną oni bez pomocy – nawet z dala od domu, od siedziby firmy czy warsztatu. Mogą być pewni, że najszybciej jak się da dojedziemy do nich i zrobimy wszystko, aby naprawić pojazd.

Jakie inne zakresy działalności oferuje Gromek Truck Service?

Zakres działalności serwisu jest bardzo szeroki. Zajmujemy się m.in. klimatyzacjami oraz ogrzewaniami postojowymi w pojazdach, wulkanizacją, a także tachografami analogowymi i cyfrowymi. Mamy własną stację kontroli pojazdów, własne zaplecze magazynowe, myjnię, ramę do prostowania, stanowisko do naprawy układów paliwowych common rail i układów konwencjonalnych czy tokarnię. Posiadamy stanowisko do naprawy silników i skrzyń biegów oraz stanowisko do regeneracji zaworów pneumatycznych, a więc spektrum działania Gromek Truck Service jest bardzo szerokie.

Od jak dawna serwis zrzeszony jest w Q-Service Truck? Jak to się stało, że znalazł się on w sieci?

Do sieci należymy od 2006 roku, a wstąpienie w struktury Q-Service Truck negocjował jeszcze mój ojciec, który wówczas zarządzał serwisem. W tamtym czasie byliśmy relatywnie małym warsztatem, dlatego bardzo pomogli nam mocno ciągnący nas do góry ze strony Inter Cars Kazimierz Neyman i Mariusz Kozubek. To są osoby, którym jestem najbardziej wdzięczny za to, że przekonały nas do dołączenia w struktury Q-Service Truck. Oni pokazali nam jak wyglądają inne serwisy i jaką ścieżką podążać, aby nasz serwis również stał na jak najwyższym poziomie.

Jakie korzyści z przynależności do Q-Service Truck ma warsztat i jego klienci?

Dla samego warsztatu to wspomniana wyżej ścieżka rozwoju. To nieoceniona pomoc, jaką otrzymał serwis wraz z dołączeniem do sieci. Dla klientów wymierna korzyść to bez wątpienia możliwość wsparcia innymi członkami sieci, szczególnie przydatna przy nagłych awariach w trasie. Sieć rozrasta się z każdym rokiem i ma to oczywiście swoje plusy, bo siatka ich lokalizacji coraz gęstsza. Z drugiej jednak strony, coraz trudniej znać wszystkich członków Q-Service Truck, co jeszcze kilka lat temu było możliwe.

Pana warsztat jako jeden z niewielu posiada autoryzację Isuzu. Co oznacza to dla samego serwisu?

Wciąż pracujemy nad rozwojem marki Isuzu w naszym serwisie. W ubiegłym roku ponieśliśmy bardzo duże wydatki związane z rozbudową warsztatu, jego aranżacją i przebudową placu wokół serwisu, w tym skupiamy się na poszerzeniu kompetencji, właśnie m.in. Isuzu. Mamy zatrudnioną osobę, która będzie zajmowała się wyłącznie pozyskiwaniem klientów Isuzu i będzie miała za zadanie sprzedać tych samochodów jak najwięcej.

Jakie inne autoryzacje posiadacie?

Od bardzo dawna posiadamy autoryzacje takich firm jak BPW, Knorr-Bremse, Haldex, Wabco, Gold-Service. Posiadamy także autoryzacje SAF, Jost, Hyva, Binotto oraz producentów naczep, m.in. Benalu, Stas, Feber, Sommer, Krone, Nova czy Gniotpol.

Serwis inwestuje zapewne w nowoczesny sprzęt? Czy jest coś, czym szczególnie chcielibyście się pochwalić?

Cały czas doinwestowujemy w sprzęt, bez tego nie da się prowadzić nowoczesnego serwisu. Z ostatnich zakupów myślę, że możemy pochwalić się nowym urządzeniem do geometrii kół w pojazdach ciężarowych i osobowych. Posiadamy ponadto nowoczesne komputery, dzięki którym możemy zdiagnozować i naprawić usterki w prawie wszystkich typach i modelach pojazdów.

Gdzie zaopatrujecie się w części zamienne?

Dużą część zamówień składamy w Inter Cars i jest do jeden z naszych największych dostawców. Posiłkujemy się również innymi sieciami sprzedaży i hurtowniami części zamiennych.

Czy przy zamawianiu części korzystacie z Katalogu Online?

Tak, jest to chętnie wykorzystywane przez nas narzędzie. Jego obsługą w serwisie zajmuje się trzech magazynierów, którzy odpowiadają za zakup wszystkich części zamiennych niezbędnych do naprawy. Około 80% wszystkich zamówień w Inter Cars składamy właśnie poprzez Katalog Online.

Czy w firmie zatrudniona jest osoba zarządzająca stroną internetową i kanałami w mediach społecznościowych?

Tak, zatrudniamy pracownika, który kompleksowo opiekuje się stroną internetową – znajdującymi się na niej treściami i ich aktualizacją. W najbliższym czasie także on zajmie się zbudowaniem naszego profilu na Facebooku i nieco mocniejszą komunikacją z klientem w mediach społecznościowych. W nadmiarze pracy temat ten został przez nas nieco zepchnięty na boczny tor, zdajemy sobie jednak sprawę, co musimy nadrobić i zrobimy wszystko, aby Facebook był jednym z dodatkowych narzędzi naszej komunikacji z klientami.

Czy ma Pan problemy z zatrudnianiem nowych pracowników?

Na dziś mam tak zgraną i mocną od strony technicznej kadrę, że nie szukam dodatkowych pracowników. Jeśli pojawi się ktoś gotowy do przyuczenia, chętnie przyjmę go na okres próbny i sprawdzę jego kompetencje. W taki sposób półtora roku temu trafiło pod nasze skrzydła dwóch młodych chłopaków. Z ich pracy, zaangażowania i umiejętności jestem bardzo zadowolony, bo teraz to już pełnoprawni i pełnowartościowi mechanicy. Rotacyjność mechaników mamy niewielką, zazwyczaj kiedy ktoś zaczyna u nas pracę, zostaje na dłużej. Zachęcają go do tego przejrzyste zasady wynagrodzeń, programy wspierające, premie czy restrykcyjnie ustalone stawki godzinowe.

Czy w gronie pracowników zatrudnieni są mechanicy z zagranicy?

Przez kilka ostatnich lat przez firmę przewinęło się około 30 pracowników z Ukrainy, z różnych powodów musieliśmy się jednak z nimi rozstać. Obecnie pracuje u nas jeden mechanik zza wschodniej granicy, którego mamy w serwisie już od pięciu lat. Zgłosił się do nas zaraz po potężnym kryzysie, który wstrząsnął Ukrainą i od tamtej pory – z małymi przerwami na swoje prywatne wyjazdy do rodziny – jest z nami. Z jego pracy jestem bardzo zadowolony. Z firmy, która zajmuje się wynajmem pracowników, zatrudniam też jednego Ukraińca, on odpowiada jednak za sprawy porządkowe, m.in. sprzątanie czy mycie samochodów.

Czy pracownicy Pana firmy odbywają szkolenia?

Oczywiście. W każdym miesiącu wysyłamy swoich pracowników na szkolenia. W tym roku wyjazdów mamy nieco mniej, co jest bezpośrednio związane z rozbudową firmy, natomiast w kolejnym roku tych szkoleń chcemy odbywać jeszcze więcej.

Jak pozyskuje Pan nowych klientów?

Najlepszą reklamą jest rekomendacja. Jeśli klient po wykonanej naprawie jest zadowolony – z ceny, jakości i obsługi – powie o tym dalej. Przez Internet zdarza nam się pozyskiwać głównie klientów „z trasy”, nie są to jednak zbyt duże liczby. Około 75% naszych klientów to klienci wracający do nas, niektórzy z nich miesiąc w miesiąc. Mają oni założoną swoją kartotekę i w ciągu roku obsługujemy ich przynajmniej kilka razy.

Czego życzyć Gromek Truck Service na najbliższe lata?

W każdym miesiącu równiej liczby zleceń, terminowych płatności ze strony klientów oraz przede wszystkim zdrowia i spokoju. Resztę wypracujemy sami.

Gromek Truck Service

Wola Zambrzycka 22a, 18-300 Zambrów

tel: (+48) 86 271 45 29

Współrzędne nawigacji: E 20° 15’ 56”, N 52° 58’ 44”

mail: warsztat@gromekservice.pl; strona internetowa: www.gromekservice.pl