Data publikacji: 2017-07-05

Oszczędny Stralis

W wyniku trzymiesięcznego testu firma transportowa Link zakupiła 50 sztuk Iveco Stralis. Okazało

się, że obecny model zużywa aż o 11% mniej paliwa niż poprzednia generacja tego pojazdu.

W ramach testu nowy Stralis pokonał ok. 30 tys. km ze średnim obciążeniem wynoszącym 11,69 t. Średnie zużycie paliwa wyniosło 23,52 l/100 km. Dla porównania 50 Stralisów MY2013 Euro 6 z floty firmy Link w analogicznym czasie ze zbliżonym obciążeniem osiągnęło średnie zużycie paliwa na poziomie 27,3 l/100 km. Firma przewozowa doszła więc do wniosku, że nowy model zużywa mniej paliwa.

Zakupione pojazdy, ciągniki siodłowe Stralis AS440S46T/FP-LT, objęte są pakietem serwisowym (3XL) obejmującym przeglądy okresowe, naprawy wszystkich układów pojazdu oraz wymianę elementów zużywających się. Iveco zaoferowało także kompletny pakiet usług konsultingowych w zakresie zużycia paliwa, a kierowcy zostali przeszkoleni przez trenerów Akademii Jazdy Iveco. Pojazdy są napędzane 11-litrowym, 6-cylindrowym silnikiem o mocy 460 KM.

Przypomnijmy, że Iveco jako pierwszy europejski producent pojazdów wyeliminował system recyrkulacji spalin. Technologia HI-SCR pozwala osiągnąć normę czystości spalin Euro 6 wyłącznie za pomocą układu SCR (selektywnej redukcji katalitycznej) z wykorzystaniem roztworu AdBlue. W systemie HI-SCR nie występuje tzw. aktywna regeneracji filtra cząstek stałych, co zdaniem producenta, przyczynia się do uproszczenia czynności obsługowych. W samochodach zamontowano nowe zautomatyzowane skrzynie biegów – HiTronix, z możliwością wyboru zmiany biegów w trybie sekwencyjnym lub w pełni zautomatyzowanym oraz funkcją uwolnienia pojazdu w grząskim terenie. Współpraca firm Link i Iveco Poland rozpoczęła się w 2007 roku, gdy sprzedano ciągniki siodłowe Stralis.