Data publikacji: 2021-09-21

Feber wprowadził nowe projekty

„Sadzowóz” czy „złomiarka” z aluminiową ramą to tylko dwie z wielu innowacji, które wprowadził dział konstrukcyjny sieradzkiej fabryki pojazdów Feber. Co nowego jeszcze można było zobaczyć na rynku w 2020 r.?

ALUMINIOWA RAMA W ZŁOMIARCE.jpg

Rok 2020 był trudny dla nas wszystkich i każdy musiał dostosować się do sytuacji spowodowanej pandemią koronawirusa. Pomimo problemów wynikających z pandemii, dział konstrukcyjny Feber nie zaprzestał jednak prac nad nowościami i ciekawymi projektami. Oto kilka z nich.

Pojazd do transportu sadzy przemysłowej

Efektem wielotygodniowej pracy działu konstrukcyjnego Feber, poprzedzonej rozmowami i konsultacjami z klientem, jest naczepa, którą potocznie nazwaliśmy „sadzowóz”. Co go wyróżnia? Pojazd ten na ramie stalowej z aluminiową skrzynią o kubaturze 77 m3 wyposażony jest we włazy załadunkowe, specjalne „żądło” do wysypywania ładunku oraz szereg rozwiązań technicznych wymaganych podczas transportu sadzy przemysłowej. Całość uzupełniają sprawdzone podzespoły, tj.

  • osie Jost Weightmaster,
  • układ elektryczny Hella,
  • układ pneumatyczny Knorr,
  • siłownik Hyva
  • opony Continental Hybrid HT3 (w ramach ciekawostki: sadza przemysłowa jest wykorzystywana m.in. w produkcji opon).

"Sadzowóz" czyli pojazd do transportu sadzy przemysłowej.


Kto ma pilota, ten ma władzę

Nowe technologie mają za zadanie ułatwiać życie człowieka. Od lat są one wykorzystywane w różnych obszarach naszego życia. Coraz częściej znajdują również zastosowanie w transporcie ciężarowym. Tym razem dział konstrukcyjny Feber postanowił wykorzystać nowe technologie w naczepie wywrotce. Dla jednego z naszych klientów wyprodukowaliśmy naczepę z aluminiową skrzynią typu box o kubaturze 49 m3 i z tylnym zamknięciem klapa pionowa podnoszona hydraulicznie. Nowością jest możliwość sterowania (podnoszenia/opuszczania) zarówno tylnej klapy, jak i samej muldy za pomocą bezprzewodowego pilota. Dzięki takiemu rozwiązaniu kierowca może kontrolować i regulować ilość wysypywanego materiału. A co najważniejsze może on to robić z bezpiecznej odległości i przy okazji obserwować, czy skrzynia ładunkowa podczas kiprowania nie dotyka np. przewodów wysokiego napięcia czy też górnej krawędzi bramy wjazdowej.

Naczepa z możliwością sterowania tylnej klapy i muldy za pomocą bezprzewodowego pilota.


Aluminiowa rama w naczepie do transportu złomu

Przez długie lata panowało przekonanie, że naczepa do transportu złomu ze względu na specyfikację przewożonych ładunków musi być „pancerna”, a co za tym idzie ciężka. Czas to zmienić. Dlatego dział konstrukcyjny sieradzkiej fabryki pojazdów Feber postanowił zaprojektować naczepę „złomiarkę”, która będzie zarówno wytrzymała, jak i lekka. Efektem pracy konstruktorów Feber jest wywrotka o kubaturze 55 m3 i wadze zaledwie 7400 kg. Aby osiągnąć tak niską wagę, skrzynia wykonana ze szwedzkiej stali hardox 450 została osadzona na aluminiowej ramie. Dopełnieniem specyfikacji technicznej pojazdu są osie Jost Weightmaster, felgi aluminiowe Speedline z oponami Continental Hybrid HT3, aluminiowe nogi podporowe LT, układ elektryczny Hella oraz układ pneumatyczny Knorr Bremse. Powyższe rozwiązanie pozwoliło zredukować wagę względem standardowej „złomiarki” z ramą stalową o ponad 500 kg. Co szczególnie istotne – waga pojazdu niższa o 500 kg, to jednocześnie 500 kg więcej ładunku do przewiezienia.

Aluminiowy half-pipe 38m3

Feber wielokrotnie udowodniał, że jako firma nie boi się nowych wyzwań i chętnie „szyje pojazdy na miarę”. Tym razem jeden z klientów zapytał o możliwość wykonania naczepy ze skrzynią typu half-pipe o kubaturze 38 m3. Dział konstrukcyjny Feber przygotował więc taki projekt, a gdy klient go zaakceptował, po kilku tygodniach mamy gotowy produkt. Co wyróżnia ten pojazd? To m.in. aluminiowa skrzynia typu half-pipe z tylnym zamknięciem klapa zewnętrzna, podłoga o grubości 8 mm i ściany boczne grubości 5 mm. Na potrzeby klienta, który posiada gospodarstwo rolne, świadcząc jednocześnie usługi transportowe, pojazd doposażono w otwór zbożowy. Dzięki temu rozwiązaniu naczepa spełnia wszystkie wymagania klienta, dając możliwość transportu zarówno płodów rolnych, jak i sypkich materiałów budowlanych.

Half - pipe  38 m3


Naczepy Feber płyną do Afryki

Naczepy produkowane przez sieradzką fabrykę pojazdów, będą jeździły w Afryce. Do Ghany trafi dziesięć naczep wywrotek o kubaturze 70 m3 i tylnym zamknięciu klapo-drzwi. Pojazdy zamówione przez firmę Hass Logistics Ghana Ltd. będą woziły przede wszystkim orzechy shea. Aluminiowe skrzynie typu box zostały wzmocnione na całej długości podłogi oraz na ścianie przedniej i ścianach bocznych do wysokości 1000 mm stalową wykładką z blachy S355, aby w przyszłości dać możliwość transportu innych, bardziej agresywnych produktów. Specyfikacja techniczna pojazdów różni się trochę od tych dedykowanych na rynek europejski. Przede wszystkim zastosowano wzmocnione osie SAF z hamulcem bębnowym oraz opony Continental Cross Trac z bieżnikiem budowlanym. Dodatkowo pojazdy zostały wyposażone w ogranicznik kąta wywrotu, stalowe belki spinające oraz stalową belkę tylnego zderzaka.


Jedna z naczep przeznaczonych na rynek afrykański.