Data publikacji: 2018-03-20

eTRUCK, mobilna pomoc na drodze

Innowacyjne rozwiązanie, które przenosi niezależny warsztat pojazdów ciężarowych w nowy wymiar napraw.

eTRUCK, mobilna pomoc na drodze_02.jpg
eTRUCK, mobilna pomoc na drodze_01.jpg
eTRUCK to zminiaturyzowane urządzenie, które po zainstalowaniu w gnieździe diagnostycznym* pojazdu i krótkiej konfiguracji, oferuje możliwość zdalnego i ciągłego monitorowania stanu technicznego pojazdu w trasie, zarządzania obsługą okresową i tachografem oraz zdalnego wykonywania regulacji przywracających optymalne warunki korzystania z pojazdu. To absolutna nowość.

System eTRUCK łączy mechanika z pojazdem ciężarowym i wzmacnia przywiązanie klienta do warsztatu, który zapewnia mu ciągłą i zdalną pomoc techniczną. eTRUCK dzięki aplikacji mobilnej i dedykowanemu portalowi zarządzającemu, stanowi idealne rozwiązanie również dla kierowców oraz (dzięki dodatkowemu wsparciu) dla menedżerów flot poprzez stałe dostarczanie im danych na temat stanu pojazdów oraz umożliwiając realizację działań mających na celu redukcję kosztów oraz optymalizację wykorzystania pojazdów. eTRUCK, umożliwiając przeprowadzanie zdalnych operacji kalibracji, aktywacji lub kasowania błędów, może niejednokrotnie pozwolić na wyprowadzenie ciągnika siodłowego z „trybu serwisowego” (objawiającego się znacznym spadkiem mocy).

Jak to działa?

System eTRUCK składa się z miniaturowego interfejsu wpinanego do złącza diagnostycznego* pojazdu, który dzięki bezprzewodowej transmisji bluetooth® przesyła informacje do smartfona kierowcy, na którym zainstalowana została aplikacja eTRUCK. Za pomocą smartfona dane przesyłane są do warsztatu i operatora. Warsztat odpowiedzialny za utrzymanie stanu technicznego pojazdu posiada dostęp do specjalnej platformy monitorującej na bieżąco jego stan, wliczając w to odczyt ewentualnych zarejestrowanych błędów, wgląd w parametry pracy m.in. silnika, układu hamulcowego, AdBlue oraz innych. eTRUCK to również możliwość pobierania informacji z tachografu, dzięki czemu nie ma konieczności zgrywania tachografu podczas wizyty stacjonarnej.

* Gniazdo OBD lub adapter Deutsch 9 PIN dla amerykańskich pojazdów ciężarowych

Korzyści dla warsztatu TEXA

Dzięki systemowi eTRUCK niezależny warsztat samochodowy może świadczyć zdecydowanie wyższy poziom usług, poszerzyć ich zakres i przywiązać do siebie klientów, uzyskując przewagę konkurencyjną. Może świadczyć swoje usługi w standardzie 24/7 i interweniować w czasie rzeczywistym, co przynosi oszczędność czasu i redukcję kosztów oraz wpływa realnie na ochronę wartości ładunku, terminowość realizacji zleceń i harmonogram czasu pracy kierowcy. Dzięki ciągłości obsługi ze strony tego samego warsztatu podnosi się także skuteczność interwencji.

  • Monitorowanie w sposób ciągły i zdalny stanu pojazdów i podejmowanie napraw na elektronicznych systemach pojazdu, jak gdyby pojazd był obecny w warsztacie,
  • Zarządzanie i planowanie obsługi okresowej oraz napraw,
  • Współdzielenie kalendarza obsługi w warsztacie z kierowcą i managerem floty,
  • Zarządzanie bazą klientów przy pomocy jednego oprogramowania,
  • Tworzenie szczegółowych profili klientów.

Korzyści dla kierowcy

Aplikacja działająca na smartfonie kierowcy dostarcza mu szereg użytecznych informacji. Są to informacje o stylu jazdy, odczyt aktualnych błędów, parametrów pracy samochodu, ale również i informacje z tachografu o aktualnym przejeździe!

  • Odczyt danych z tachografu w czasie rzeczywistym,
  • Monitorowanie własnego stylu jazdy,
  • Ułatwienie wypełnienia dziennej karty kierowcy pojazdu i raportu usterek, zgodnie z przepisami obowiązującymi w poszczególnych krajach,
  • Odczyt danych pojazdu w czasie rzeczywistym,
  • Zdalny dostęp do diagnostyki pojazdu, co oznacza możliwość szybkiego rozwiązywania ewentualnych usterek, unikając konieczności zjechania do warsztatu,
  • Korzystanie z kalendarza obsługi, ustalanego z warsztatem.

Korzyści dla managera floty

TEXA oddaje do dyspozycji również portal zarządzania flotą, różniący się od aplikacji kierowcy oraz portalu mechanika. Operator floty może sprawdzać sposób wykorzystania pojazdu, mając do dyspozycji parametry takie, jak całkowita liczba pojazdów, liczba pojazdów z bliskimi terminami obsługi technicznej, liczba samochodów z błędami (ich rodzajem). Dostępna będzie również funkcja odczytu i archiwizacji danych zarówno z kart kierowców, jak i z tachografów.

  • Kontrola stanu pojazdów dzięki zdalnej diagnostyce i możliwości rozpoznawania  oraz rozwiązywania potencjalnych anomalii przez warsztat, zmniejszając koszty  i zwiększając efektywność
  • Monitorowanie obsługi okresowej pojazdów i jej terminów,
  • Współdzielenie kalendarza obsługi okresowej z warsztatem,
  • Określanie stylu jazdy każdego kierowcy,
  • Zdalne pobieranie danych z tachografu,
  • Zdalne pobieranie danych, bezpośrednio z ECU, Rejestratora Danych Trasy, umożliwiając szczegółową analizę wykorzystania pojazdu.

Tak zbudowany system telematyczny umożliwia zmniejszenie kosztów operacyjnych, dzięki optymalizacji czasu napraw pojazdu, kontroli stylu jazdy kierowcy i wcześniejszemu wykrywaniu ewentualnych usterek technicznych pojazdu. Planowanie wizyt w warsztacie pozwala na kontrolowanie kosztów, unikając niepotrzebnych przestojów.

eTRUCK – ewolucja zdalnej diagnostyki pojazdów ciężarowych: