Data publikacji: 2020-09-14
, autor: Jacek Żytnicki

Zima – wyzwanie dla układu pneumatycznego

Zima to trudny okres dla wszystkich kierowców, głównie ze względu na trudne, często zmieniające się i nieprzewidywalne warunki atmosferyczne.

Inter Cars_Haldex.png

Aby spokojnie i bezpiecznie eksploatować pojazd w okresie jesienno-zimowym istotne jest, żeby należycie się do tego czasu przygotować. Pełny przegląd pojazdu, kontrola płynów, wymiana opon to bardzo ważne działania, które należy wykonać przed zimą, równie istotny jest jednak układ pneumatyczny. Przy niskich temperaturach narażony jest on na dodatkowe zagrożenie, dlatego tak ważne jest by zadbać o niego przed zimą.

Powietrze, które jest wytwarzane przez sprężarkę powietrza, zawiera wiele zanieczyszczeń: drobny pył, drobiny oleju, zanieczyszczenia chemiczne, mgiełkę olejową, wilgoć, a czasem nawet przepalony olej. Zadaniem osuszacza jest wychwycenie wszystkich tych zanieczyszczeń w fazie ładowania systemu pneumatycznego sprężonym powietrzem i pozbycie się ich w fazie regeneracji osuszacza. Czyste powietrze gwarantuje bezproblemowe działanie instalacji w pojeździe.

Co się dzieje gdy nie wymieniamy wkładu osuszacza?

Źle oczyszczone powietrze prowadzi do gromadzenia się:

  • wody oraz oleju,
  • zanieczyszczeń i ciał stałych, np. drobin metalu,
  • agresywnych związków chemicznych.

Może to powodować zamarzanie wody w instalacji, powstawanie korozji w układzie pneumatycznym oraz uszkodzenie zaworów pneumatycznych.



Wkłady osuszacza HFC – uniwersalne rozwiązanie

Seria wkładów Haldex HFC jest idealnym rozwiązaniem dla mechanicznych lub elektronicznych osuszaczy powietrza. Wkłady HFC są równie odpowiednie dla lekkich, średnich i ciężkich samochodów ciężarowych, jak i dla autobusów oraz ciągników rolniczych. Istnieją wersje z gwintem prawym M41 x 2,0 i M39 x 1,5.

Haldex wykorzystuje pierścieniowy filtr wstępny, bardzo skuteczny filtr oleju i wysokowydajny granulat osuszający, aby zapewnić najlepszy możliwy efekt. Nie ma szans, aby wilgoć i brud dostały się do układu sprężonego powietrza. Rezultatem jest zwiększona żywotność elementów układu pneumatycznego i niezawodność pojazdu.

Wkład osuszacza HFC jest dostępny w dwóch wariantach:

  • 031005609 z gwintem M39 x 1,5 RH
  • 031005509 z gwintem M41 x 2,0 RH

  • Ciśnienie pracy: 13 bar,
  • Temperatura pracy: -40 °C - +80 °C,
  • Zalecany okres eksploatacji: maksymalnie 24 miesiące (uzależnione od warunków eksploatacji).