Data publikacji: 2022-01-25
, autor: Anna Kinga Nowak

Zaufanie klientów trudno się zdobywa, ale łatwo traci. Nie pozwól na to, weź udział w szkoleniach i stań się ekspertem.

Zasada sukcesu w biznesie jest prosta: im lepsza kadra, tym większe zyski. Sprawdza się ona we wszystkich branżach i na wszystkich rynkach.

Działalność każdej firmy opiera się na 3 filarach: dobrym pomyśle, dobrym zarządzaniu i dobrych pracownikach. Pomysł i inicjatywa zależą od możliwości zarówno osobistych jak i rynkowych, które są wypadkową wielu czynników: wiedzy, doświadczenia, szczęścia itp. Kolejne dwa filary jednak, czyli dobre zarządzanie i pracownicy to już zdecydowanie skutek ciężkiej pracy, umiejętności, intuicji biznesowej i finansowej oraz rozumienia konieczności rozwoju i szkolenia.

Po co się szkolimy?

Szkolenia to zdobywanie nowej wiedzy oraz rozwijanie i porządkowanie tej którą już posiadamy. Jest to również nabywanie różnego rodzaju nowych cech i nawyków, które mają pomagać nam przyspieszyć pracę, minimalizować związany z nią stres oraz wspomagać wizerunek np. mechanika w oczach klienta. Oddając samochód do warsztatu klient oczekuje nie tylko bardzo dobrze wykonanej pracy, ale również profesjonalnej odpowiedzi na pytania: dlaczego to zostało wymienione, jak to się stało, że się popsuło lub było w tak złym stanie, co zrobić, aby uniknąć takich sytuacji. Odpowiedzi na te pytania to nie tylko wiedza techniczna związana z diagnostyką i wymianą konkretnej części. Mechanik musi potrafić wyjaśnić trudne czasem zależności techniczne działania poszczególnych układów i ich zużycia tzw. przeciętnemu Kowalskiemu. Czasami nie jest to proste. Na szkoleniach omawiane są ciekawe przypadki z życia nie tylko co do napraw, ale i spotkań z klientami, dlatego uczestnictwo w takich spotkaniach to ogromne możliwości rozwoju poszczególnych pracowników warsztatu w bardzo szerokiej tematyce.

Czy wiedzę zawodową można zdobyć jednorazowo?

Zarówno wiedzę zawodową jak i każdą inną zdobywa się przez całe życie. Dlatego doszkalanie na wszystkich szczeblach biznesu powinno być wpisane w naturalny proces rozwoju każdej firmy.

Czy ciągłe doszkalanie się sprawi, że pracownicy warsztatu staną się ekspertami?

Oczywiście, że tak. Zarówno zmiany w mechanice współczesnych samochodów jak i naprawy starych, niestandardowych pojazdów mogą powodować problemy. Szkolenia, które prowadzą eksperci konkretnych producentów części nie tylko pokazują, jak wykonać diagnostykę i naprawę usterki, ale również zwracają uwagę na niebezpieczeństwa czy szczególne przypadku jakie mogą pojawić się podczas naprawy. Wszelkie rady i sugestie od osób, które doskonale znają dany produkt, jego wady i zalety są nieocenione. Szkolenia Inter Cars są więc spotkaniem nie tylko dla nowych czy niedoświadczonych mechaników. Są przede wszystkim miejscem, w którym wieloletni mechanicy mogą wymienić doświadczenia, poznać nowe sposoby diagnostyki z wykorzystaniem np. nowych urządzeń lub dowiedzieć się, że dany produkt wykazuje jakieś wady po pewnym czasie, jak je wykryć i usunąć. Producent na oficjalnych stronach swoich produktów nie mówi o wadach jakie może wykazywać jego produkt. Jednakże spotkania w gronie szkoleniowym z ekspertami poszczególnych producentów pozwala na pełne przyjrzenie się wszelkim usterkom poszczególnych produktów, które mogą być spowodowane złą eksploatacją lub nieprawidłowym montażem albo uszkodzeniami mechanicznymi.

Szkolenie stacjonarne czy online?

Jeszcze do niedawna szkolenia stacjonarne wiodły zdecydowany prym w branży szkoleniowej. Wszystko zmieniło się, kiedy rynek musiał ewoluować ze względu na obostrzenia covidowe. Dziś nawet Ci, którzy nie byli zwolennikami szkoleń online dostrzegają ich ogromny potencjał. Nie znaczy to jednak, że szkolenia stacjonarne zupełnie wypadły z łask klientów. Wręcz przeciwnie. Dzięki zmianom postrzegania i nasycenia rynku, oferta szkoleniowa mogła podzielić się i ewoluować.

Szkolenia online

Szkolenia online ze względu na swoją mniejszą absorbcję czasu i problemów logistycznych są doskonałą alternatywą dla wszystkich zapracowanych. Są to szkolenia, które wymagają od uczestnika zagospodarowania czasu i skupienia uwagi wyłącznie w czasie trwania szkolenia oraz dobrego połączenia z Internetem.  Największą jednak zaletą jest to, że uczestniczyć w szkoleniu możesz z każdego miejsc, w którym dysponujesz Internetem.

Awarie układu hamulcowego

Większość problemów układu hamulcowego daje o sobie znać zanim kategorycznie się zepsują. Problemem jest bardziej lekceważenie ich przez kierowców lub brak umiejętności wyczuwania drobnych oznak, jakie daje samochód. Poza tym kierowcy łatwo przyzwyczajają się do pogarszającego się funkcjonowania hamulców, zwiększając dystans lub ostrożność jazdy. Jest to jednak niebezpieczne działanie i powoduje, że samochód, który ostatecznie i tak trafi do warsztatu na wymianę np. klocków, ale może wymagać dodatkowych napraw spowodowanych brakiem reakcji na pierwsze oznaki usterki.

Najczęściej auto trafia do warsztatu ze zużytymi klockami i/lub tarczami. Jednakże usterka może dotyczyć również awarii ABS, czy usterek hamulców, które będą objawiały się wibracjami, biciem tarcz, nieprzyjemnym hałasem, brzydkim zapachem spalenizny, nagrzewaniem się felg, czy metalicznym dźwiękiem tarcia. Przyczyny tych oznak mogą być standardowe i wówczas każdy mechanik bez problemu szybko naprawi usterkę, jednak czasami może okazać się, że po wymianie wszystkiego co wskazywałoby na usterkę problem nie zniknął. O takich przypadkach mówimy na szkoleniach i radzimy, jak rozwiązać problem.