Data publikacji: 2017-11-03

Inter Cars w biznesowej Formule 1

Jednym z najważniejszych założeń Grupy Inter Cars jest poszukiwanie nowych rozwiązań i chęć ciągłego doskonalenia procesu obsługi klienta. Firma postawiła zdecydowany krok w kierunku cyfrowej transformacji biznesu, podejmując decyzję o wdrożeniu systemu CRM online firmy Microsoft. Wszystko po to, aby jeszcze bardziej usprawnić komunikację z otoczeniem.

Decydując się na migrację do chmury i wdrożenie Microsoft Dynamics 365, spółka Inter Cars SA dołącza do pierwszej ligi firm z sektora motoryzacyjnego, takich jak Renault Sport Formula One Team, Michelin, Lotus F1 Team czy Rolls-Royce, które realizują swoją działalność biznesową w oparciu o technologię Microsoft.

Sprawność działania na europejską skalę

O potrzebie wprowadzenia systemu CRM online, który pozwoli przede wszystkim w sposób elastyczny wdrażać najlepsze praktyki w ramach całej grupy i szybko dotrzeć z nimi do klienta zadecydowała przede wszystkim obecność na 16 rynkach europejskich oraz nieustanny i dynamiczny rozwój struktur firmy. Firma kontynuuje politykę, która stawia na elastyczność, produktywność i skalowalność w oparciu o rozwiązania chmurowe. Już teraz Inter Cars korzysta z Microsoft Azure i Office 365. Wprowadzając kolejne rozwiązanie Dynamics 365 oraz jego integracją z portfolio posiadanych już produktów, spółka postawiła na sprawność i łatwość wdrożenia bez zakłócania bieżącej działalności organizacji.

W planach jest uruchomienie w chmurze kluczowych obszarów działalności operacyjnej spółki. W pierwszej fazie projektu rozwiązanie będzie wspierało przedstawicieli handlowych firmy, usprawniając ich codzienne relacje z kontrahentami, organizację komunikacji, działań sprzedażowych oraz bezpośredni kontakt z klientami w trakcie realizowanych wizyt. Dodatkowo rozwiązanie to zoptymalizuje procesy już realizowane w organizacji: zarządzanie informacjami o partnerach handlowych, uporządkuje kwestie dostępu do kluczowych danych, a także pozwoli na automatyzację części procesów, uwalniając tym samym zasoby niezbędne do wykonywania kluczowych zadań.

Odpowiednie zarządzanie informacją o klientach to obecnie klucz do prowadzenia skutecznej polityki handlowej. Z pomocą w takich sytuacjach przychodzą rozwiązania w modelu chmurowym, które z jednej strony optymalizują realizację wielu zadań, z drugiej zapewniają stały i zdalny dostęp do kluczowych danych o kliencie, jego umowach, promocjach czy potencjale. Wykorzystanie technologii czyni informację zasobem dostępnym na wyciągnięcie ręki – powiedział Robert Kucharczyk, Dyrektor IT w Inter Cars SA.
Dodatkowo, dzięki ujednoliconej strukturze, Dynamics 365 usprawnia pracę w międzynarodowym środowisku, unifikując procesy oraz procedury działania – dodaje Robert Kucharczyk.


Klient przede wszystkim

Spółka Inter Cars S.A. to 242 filie w kraju oraz 241 oddziałów w Europie, sieć 1000 serwisów samochodowych i ponad 25 lat obecności na rynku. Rozwiązanie chmurowe idealnie odpowiada na potrzeby firmy o takiej skali działalności, wielojęzycznej, z wdrożonymi wcześniej różnorodnymi rozwiązaniami informatycznymi. Decyzja, że ma to być właśnie Dynamics 365, była podyktowana również faktem, że rozwiązanie to w łatwy sposób integruje się z Navision, Office 365, centralnym ERP, rozwiązaniami Business Intelligence obsługującymi hurtownie danych, call center, korporacyjnymi stronami i katalogiem produktów.
Wszystko zmierza do tego, żeby zmiany były niewidoczne dla klienta, a w znaczny sposób usprawniały jego obsługę. Firma bierze odpowiedzialność za jak najsprawniejsze dostarczenie swoich usług i produktów oraz wysoką, jednakową na wszystkich rynkach, jakość serwisu.

Myślimy perspektywicznie i chcemy dostarczać naszym klientom usługi jak najwyższej klasy.. Przykładowo – już niedługo szef warsztatu nie będzie musiał się martwić, czy jego maszyny i narzędzia potrzebują przeglądu lub wymiany. To my zadbamy o to, żeby wyposażenie każdego warsztatu było sprawne i miało odpowiednie gwarancje – deklaruje Robert Kucharczyk. Mając taką platformę, jaką jest CRM online, możemy w każdej chwili, w bardzo łatwy sposób ją rozbudować o kolejne rozwiązania kluczowe dla naszych klientów i odpowiadające specyfice ich pracy.

Biznes dostrzega chmurę

Według badań IDG, już 70% światowych organizacji wykorzystuje przynajmniej jedną aplikację w modelu chmury, a 16% planuje ich wdrożenie w ciągu roku. Decydując się na wdrożenie rozwiązań w modelu chmury, przedsiębiorstwa mogą liczyć na „otwartość” systemu – nie kupują zamkniętych rozwiązań, mogą je swobodnie rozwijać w miarę potrzeb i wzrostu organizacji. Co więcej, oprogramowanie w modelu cloud jest na bieżąco aktualizowane i podlega najwyższym standardom bezpieczeństwa w zakresie przetwarzania danych i dostępu do nich.

Wdrożenie Microsoft Dynamics 365 zaprojektowane jest i przebiega jako dynamiczny, ale ewolucyjny proces, nie zaburzający regularnej pracy przedsiębiorstwa. Projekt jest zazwyczaj uruchamiany w tle regularnej działalności biznesowej. Co więcej, system jest dopasowany do specyfiki branży, w której działa Inter Cars, naturalnie wpisując się w codzienną pracę jego użytkowników, co znacząco skraca czas potrzebny na szkolenia – mówi Jacek Dobkowski partner z GearCode. Dzięki możliwościom rozbudowania, Dynamics 365 może zostać wzbogacony np. o oparte na grywalizacji systemy motywujące sprzedawców – dodaje.

Elastyczność rozwiązania Microsoft Dynamics 365 pozwala także na szybkie wprowadzanie zmian wynikających np. z innowacji w działaniu przedsiębiorstw – firma nie musi długo czekać na wdrożenie pomysłów i ich działanie w ramach systemu. Dzięki ujednoliconej strukturze, nowe funkcjonalności oraz scenariusze i najlepsze praktyki mogą od razu swobodnie działać w całej strukturze firmy na wszystkich rynkach, na których realizuje ona swoją działalność.
Firma Inter Cars SA zdecydowała się na zakup 1600 licencji programu, m.in. dla zespołu ok. 600 przedstawicieli handlowych działających w Polsce.

Partnerem wdrożenia jest GearCode sp. z o.o. - firma programistyczna wywodząca się z wewnętrznego działu Inter Cars SA, która specjalizuje się w rozwiązaniach MS Dynamics, tworzeniu zaawansowanych katalogów B2B i aplikacjach dedykowanych do segmentu branży motoryzacyjnej.