Data publikacji: 2009-01-25
Oponiarskie nowości firmy Continental na rok 2009
W roku 2008 na rynku pojawiły się dwie nowe opony tj. 385/65R22.5 HTR2, oraz nowa opona klasy mega 385/55R19.5 HTL1. Jak ważne są to rozmiary niech świadczy fakt, że przeszło 60% sprzedaży opon naczepowych w Unii Europejskiej to rozmiar 385/65R22.5, a sam ten rozmiar stanowi 25% sprzedaży wszystkich opon ciężarowych w Europie. Rok 2009 przyniesie kolejne nowości tym razem w oponach dedykowanych na oś prowadzącą oraz na oś napędową w gamach Long-Distance (transport długodystansowy) i Regional (dystrybucja regionalna)
W roku 2008 na rynku pojawiły się dwie nowe opony tj. 385/65R22.5 HTR2, oraz nowa opona klasy mega 385/55R19.5 HTL1. Jak ważne są to rozmiary niech świadczy fakt, że przeszło 60% sprzedaży opon naczepowych w Unii Europejskiej to rozmiar 385/65R22.5, a sam ten rozmiar stanowi 25% sprzedaży wszystkich opon ciężarowych w Europie. Rok 2009 przyniesie kolejne nowości tym razem w oponach dedykowanych na oś prowadzącą oraz na oś napędową w gamach Long-Distance (transport długodystansowy) i Regional (dystrybucja regionalna), zestawione w załączonych tabelach.
Sukcesywnie dokonuje się wymiana i uzupełnienie w zaprezentowanej w 2006 rok gamie opon budowlanych. Do obecnie oferowanych na rynku dołączą rozmiary zestawione w załączonej tabeli "Construction".
Wszystkie nowości pojawią się na rynku od kwietnia 2009.
W nowych oponach wprowadzono innowacje techniczne mające na celu poprawę właściwości ekonomicznych nowych opon, obniżenie kosztów przejechanego kilometra, a w efekcie również obniżenie kosztów prowadzenia działalności firmy transportowej.
Po zakończeniu eksploatacji opon karkasy firmy Continental nadaja się do bieżnikowania w technologii na gorąco np. ContiRe oraz w technologii bieżnikowania na zimno np. ContiTread.