Data publikacji: 2012-10-29

Zintegrowane zestawy do filtracji oleju silnikowego

Coraz więcej konstruktorów silników decyduje się na zintegrowane systemy filtracji oleju. W jednej obudowie znajdują się urządzenia, których zadaniem jest filtracja i chłodzenie oleju oraz separacja mgły olejowej z miski olejowej silnika. Łączenie tych trzech funkcji w jednej obudowie wynika z konieczności oszczędzania miejsca, którego jest coraz mniej.

Zintegrowany zestaw do filtracji oleju silnikowego

Wkład filtra oleju silnikowego wystarcza na ok. 150 tys. km przebiegu pojazdu. Wykonany jest on z reguły z celulozy i włókien poliestrowych. Dzięki nowoczesnym mediom filtracyjnym powierzchnia filtracji w nowej generacji filtrów jest coraz mniejsza. 

Oddzielanie oleju z mgły olejowej realizuje się na zasadzie odśrodkowej. W separatorze umieszczone są stożki obracające się z prędkością 9 tys. obr./min, a krople oleju są odrzucane na wewnętrzną ściankę separatora. Stożki wymienia się co 1,6 mln km lub co 20 tys. godzin pracy. Odzyskany olej kierowany jest do miski olejowej silnika, a oczyszczony gaz – do układu recyrkulacji spalin. Z reguły stopień dokładności separacji oleju jest bliski 100%. Separację oleju z mgły olejowej stosuje się w niektórych silnikach spełniających normę Euro VI.

Podobne artykuły

Niewielki element, duży efekt: istotne fakty dotyczące wkładów osuszacza powietrza

Niewielki element, duży efekt: istotne fakty dotyczące wkładów osuszacza powietrza

Wymiana Zespołu Łożysk Piasty (THU) produkcji FAG w samochodzie ciężarowym

Wymiana Zespołu Łożysk Piasty (THU) produkcji FAG w samochodzie ciężarowym

Urządzenie KTS Truck – uruchomienie nowego modułu Denox krok po kroku

Urządzenie KTS Truck – uruchomienie nowego modułu Denox krok po kroku

Technologia wymiany sprzęgła w nowych rozwiązaniach układu napędowego pojazdów ciężarowych

Technologia wymiany sprzęgła w nowych rozwiązaniach układu napędowego pojazdów ciężarowych