Data publikacji: 2011-01-31

Dźwigienki zaworowe INA

Na rynku dostępne są zestawy naprawcze firmy INA stanowiące zespół dźwigienek zaworowych z aluminiową podporą do mechanizmu rozrządu zaworowego stosowanego w rodzinie 4-cylindrowych silników wysokoprężnych o pojemności 2,2 litra i 2,4 litra, jak również w 5-cylindrowych silnikach o pojemności 3,2 litra używanych w pięciu modelach: Peugeot Boxer, Citroën Jumper, Ford Transit, Fiat Ducato i Land Rover Defender.

Dźwigienki zaworowe INA

Zespół dźwigienek zaworowych z aluminiową podporą opracowany przez INA to korzyść dla mechanizmu rozrządu zaworowego. Dźwigienki zaworowe są przymocowane do hydraulicznych popychaczy i do aluminiowej podpory za pomocą zacisków mocujących. Kanały znajdujące się wewnątrz aluminiowego podzespołu dostarczają olej do elementów hydraulicznych, do łożysk wału rozrządczego i do dodatkowych pomp.

W produkcji oryginalnego wyposażenia całkowity zespół dźwigienek zaworowych jest instalowany jako pojedynczy zespół. Jeżeli zostaną uszkodzone pojedyncze części zespołu dźwigienek zaworowych, producent pojazdu zaleca wymianę całego zespołu. Na przykład, w przypadku wyjęcia pojedynczych elementów hydraulicznych z otworów montażowych aluminiowego podzespołu może zostać uszkodzony ten otwór, co uniemożliwiłoby jego dalsze wykorzystywanie. Najbezpieczniejszym sposobem działania w przypadku naprawy jest przestrzeganie zaleceń producenta pojazdu i wymiana całego zespołu dźwigienek zaworowych.

Podobne artykuły

Tarcze tnące - wszystko, co musisz wiedzieć: twardość, jak porównać, bezpieczeństwo użytkowania

Tarcze tnące - wszystko, co musisz wiedzieć: twardość, jak porównać, bezpieczeństwo użytkowania

Mądrze zarządzaj olejem swojej floty

Mądrze zarządzaj olejem swojej floty

Klimatyzatory postojowe rodzaje, czym się różnią, czy warto stosować, sprężarkowe i wodne

Klimatyzatory postojowe rodzaje, czym się różnią, czy warto stosować, sprężarkowe i wodne

Instrukcja wymiany paska wielorowkowego w silniku OM 906

Instrukcja wymiany paska wielorowkowego w silniku OM 906