Data publikacji: 2017-03-22

Telematyka w Scanii

Producenci ciężarówek coraz większą uwagę poświęcają usługom telematycznym. Przy zakupie nowych pojazdów dilerzy mają zachęcać nabywców do wykupywania takich systemów.

Scania podała, że już blisko 250 tys. pojazdów tej marki jest połączona w ramach sieci przesyłania informacji. Obecnie sieć obejmuje 2/3 pojazdów Scania wprowadzonych do ruchu w ciągu ostatnich 5 lat. Zgodnie z nową strategią firmy, jej przedstawiciele chcą rozwijać bardziej wydajny, lepiej zorganizowany i bezpieczniejszy transport, wykorzystujący w coraz większym stopniu paliwa alternatywne. Jednym z najważniejszych elementów tej strategii jest rozwijanie usług łączności. Obecnie ponad 50 tys. klientów na całym świecie może korzystać ze szczegółowych danych o eksploatacji floty, która globalnie obejmuje już ćwierć miliona pojazdów. Systemy telematyczne są wygodne dla posiadaczy flot samochodów i dostarczają dodatkowych dochodów producentom ciężarówek.

- Coraz większy odsetek naszych przychodów stanowią usługi związane z łącznością i innymi obszarami eksploatacji pojazdu. W ubiegłym roku około 5% przychodów Scania było pośrednio lub bezpośrednio związanych z systemami łączności w pojazdach - przyznał Henrik Henriksson, prezes i dyrektor generalny Scania CV AB.

Usługi telematyczne umożliwiają znaczne zwiększenie dyspozycyjności floty. Ma to istotne znaczenie w biznesie, dla którego każdy dzień postoju pojazdu oznacza starty. Właściwie dobrane usługi łączności mogą przyczynić się do ograniczenia wydatków na paliwo, stanowiących zazwyczaj 2/3 całkowitych kosztów ponoszonych przez firmę przewozową.