Data publikacji: 2017-02-22

Michelin na plusie

Grupa Michelin poinformowała, że w 2016 r. osiągnęła zysk netto w wysokości 1,6 mld euro. To o ponad 43% więcej niż w roku 2015.

Średni wzrost sprzedaży dla wszystkich linii produktowych (opony do samochodów osobowych i dostawczych, opony do ciężarówek oraz specjalistyczne) wyniósł 2,1%. W segmencie opon do samochodów osobowych i dostawczych Grupa Michelin zanotowała wzrost średnio o 3%, głównie dzięki sukcesom ubiegłorocznych nowości produktowych. Wzrosty sprzedaży opon zarówno na pierwsze wyposażenie, jak i na wymianę nastąpiły na wszystkich rynkach, za wyjątkiem Ameryki Południowej.

Rynek opon do ciężarówek znajdował się w ubiegłym roku w stagnacji. W tym kontekście średni wzrost sprzedaży w tym segmencie na poziomie 1% uznano za satysfakcjonujący. Największe wzrosty zanotowano w Europie, natomiast największe spadki - w Ameryce Południowej i Północnej. Rynki opon specjalistycznych, rolniczych i przemysłowych cechowało w roku 2016 spowolnienie, co przełożyło się na 1% spadek sprzedaży w tym segmencie.

W roku 2017 spółka oczekuje wzrostu cen surowców, który przełoży się na konieczność takiego zarządzania polityką cenową, aby utrzymać dotychczasowe marże. W obecnej sytuacji rynkowej celem Grupy Michelin jest utrzymanie sprzedaży na poziomie globalnych trendów rynkowych, utrzymanie zysku operacyjnego w wysokości równej bądź wyższej niż w roku ubiegłym i uzyskanie na koniec roku wolnych środków pieniężnych w wysokości ponad 900 mln euro.