Data publikacji: 2016-12-13

Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

8 grudnia odbył się, jedenasty już, Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego. W spotkaniu organizowanym przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych SDCM uczestniczyli również przedstawiciele Inter Cars.

Spotkanie odbyło się 8 grudnia w gmachu Ministerstwa Rozwoju. Patronami Kongresu byli m.in. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oraz Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

Tegoroczny kongres był o tyle wyjątkowy, że SDCM po raz pierwszy organizował go jako formalny członek Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Części Motoryzacyjnych CLEPA. Dzięki temu stowarzyszenie oficjalnie i statutowo reprezentuje interesy producentów części motoryzacyjnych nie tylko na rynku wtórnym, ale również we wszystkich aspektach związanych z przemysłem. 

Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego rozpoczął się od wystąpienia Alfreda Franke, prezesa SDCM, oraz Pawła Hańczewskiego, dyrektora handlowego działu części zamiennych i wyposażenia warsztatowego Robert Bosch Sp. z o.o. Ich prezentacja poświęcona była tematowi motoryzacji w Polsce i Europie w 2016 roku. 

- W UE rocznie produkuje się ok. 16 mln aut, w Polsce 570 tys., co stanowi 3,6-proc. udział w unijnej produkcji – mówił m.in. Alfred Franke. 

Sytuację światowego przemysłu motoryzacyjnego oraz zakres działalności CLEPA przybliżył z kolei dyrektor operacyjny tego stowarzyszenia, Frank Schlehuber. Następnie w interaktywnym panelu dyskusyjnym i debacie o przemyśle motoryzacyjnym uczestniczyli przedstawiciele firm Valeo, Delphi i Filtron. 

Ważnym głosem w dyskusji było z pewnością wystąpienie ministra Jerzego Szmita, reprezentującego Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. Kolejną prezentację przedstawiła Sylvia Gotzen, dyrektor generalny FIGIEFA (międzynarodowej federacji zrzeszającej przedstawicieli dystrybutorów części motoryzacyjnych), która mówiła o działalności organizacji, a także o światowym rynku dystrybucji części motoryzacyjnych. Podczas drugiego z interaktywnych paneli dyskusyjnych, połączonego z debatą o rynku motoryzacyjnych, poruszono m.in. takie kwestie, jak Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców, Jednolity Plik Kontrolny czy elektroniczna książka serwisowa.